اثربخشی آموزش مهارتهای ذهنی بر عملکرد کمی و کیفی شناگران
(ندگان)پدیدآور
محمدی تحصیل, مسلمصنعتکاران, افسانهبهاری, سید محی الدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه مهارت های ذهنی یکی از مولفه های مهم اثر گذار در عملکرد ورزشکاران می باشد لذا هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارتهای ذهنی بر عملکرد کمی و کیفی شناگران بود. جامعة آماری تحقیق شناگران نوجوان باشگاه های ورزشی کرج بودند. در این مطالعه، با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 30 نوجوان پسر فعال در رشتۀ شنا از باشگاههای شنای شهرستان کرج انتخاب به بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. یک طرح نیمه تجربی با سنجش در پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفت. گروه آزمایش بسته بیستودو جلسهای آموزش مهارتهای ذهنی را در هفته سه جلسه متوالی در کنار تمرینات جسمانی خود به مدت یک ساعت دریافت نمودند اما گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. تمامی شرکتکنندگان در مرحله پیشآزمون و پس توسط کرنومتر و چکلیست تکنیک کرال سینه 50 متر (شنای آزاد) مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافتهها با استفاده از طریق تحلیل واریانس ترکیبی تحلیل شدند. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مهارتهای روانی بر عملکرد کمی گروه آزمایش تأثیر معنیداری دارد (P
کلید واژگان
شناعملکرد کمی
عملکرد کیفی
مهارت های ذهنی
نوجوان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد روان شناسی ورزش، گروه روان شناسی ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی کرج، کرج، ایراناستادیار، گروه روان شناسی ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی کرج، کرج، ایران
استادیار رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
شاپا
9333-20082676-4547




