مقایسۀ تأثیر بار توجهی شناختی و شناختی – حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دو دستی
(ندگان)پدیدآور
فارسی, علیرضاعبدلی, بهروزکاویانی, مریمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر، مقایس? تأثیر بار توجهی شناختی و شناختی – حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دودستی بود. 31 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه شهید بهشتی با میانگین سنی 2 ± 25 سال در این پژوهش شرکت داشتند که بهصورت داوطلبانه انتخاب و بهطور تصادفی به سه گروه کنترل (11 نفر)، شناختی (10 نفر) و حرکتی (10 نفر) تقسیم شدند. افراد گروه کنترل، تکلیف مجرد هماهنگی دودستی، افراد گروه شناختی، تکلیف هماهنگی دودستی را همراه با تکلیف شمارش معکوس اعداد و افراد گروه شناختی – حرکتی، تکلیف هماهنگی دودستی را همراه با تکلیف زمان واکنش پا انجام دادند. برای سنجش اجرای تکلیف هماهنگی دودستی از آزمون هماهنگی دودستی مجموع? ابزار وینا و برای تحلیل دادهها از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد و سطح معناداری آماری 05/0P
کلید واژگان
بار شناختیتداخل توجه
تلکیف دوگانه
حافظۀ کاری
هماهنگی دودستی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-05-221390-03-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه شهیدبهشتی.استادیار تربیت بدنیدانشگاه شهیدبهشتی.دانشیارتربیت بدنی
دانشگاه شهیدبهشتی.دانشجوی دکترا
شاپا
9333-20082676-4547




