| dc.contributor.author | سوزنده پور, سید رسول | fa_IR |
| dc.contributor.author | موحدی, احمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مظاهری, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریفی, غلامرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:27:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:27:35Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:27:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:27:35Z | |
| dc.date.issued | 2009-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-04-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سوزنده پور, سید رسول, موحدی, احمدرضا, مظاهری, لیلا, شریفی, غلامرضا. (1388). مقایسة اثر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی مدل ماهر بر اکتساب و یادگیری مهارت سرویس والیبال. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 1(1), 61-77. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 9333-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4547 | |
| dc.identifier.uri | https://jmlm.ut.ac.ir/article_22043.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241108 | |
| dc.description.abstract | تحقیق حاضر با هدف مقایسة تاثیر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی فرد ماهر بر یادگیری مهارت سرویس والیبال انجام شد. آزمودنی ها 30 نفر از دانش آموزان مبتدی پسر 14-12 سال بودند که سابقة بازی والیبال نداشتند و پس از انجام پیش آزمون به دو گروه همسان تقسیم شدند. گروه خودالگودهی (15 نفر) شیوة اجرای خود در تکلیف ملاک را و گروه نمایش ویدئویی فرد ماهر (15 نفر) اجرای مهارت را توسط یک فرد ماهر از طریق فیلم ویدئویی تماشا می کردند. هر دو گروه آموزش کلامی نیز دریافت می کردند. مدت دوره 4 هفته، هر هفته 3 جلسه بود. در پایان جلسة دوازدهم آزمون اکتساب و ده روز بعد آزمون یادداری به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از آزمون ها t همبسته و t مستقل استفاده شد. سطح معنی داری آلفای 05/0 نیز در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که هر دو گروه در اکتساب و یادداری مهارت ملاک پیشرفت معنی داری داشتند. دو گروه تفاوت معنی داری در آزمون اکتساب با هم نشان ندادند، اما در یادداری تکلیف ، گروه نمایش ویدئویی فرد ماهر برتری معنی داری بر گروه خودالگودهی داشت. به نظر می رسد نمایش ویدئویی فرد ماهر به یادگیری بهتر در سرویس والیبال منجر می شود . | fa_IR |
| dc.format.extent | 210 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه رشد و یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Motor Learning and Movement | en_US |
| dc.subject | اکتساب و یادداری و آزمون والیبال. | fa_IR |
| dc.subject | خودالگودهی | fa_IR |
| dc.subject | نمایش ویدئویی | fa_IR |
| dc.title | مقایسة اثر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی مدل ماهر بر اکتساب و یادگیری مهارت سرویس والیبال | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تربیت بدنی و مدرس دانشگاه آزاد شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تربیت بدنی و مدرس دانشگاه آزاد شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد خوراسگان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 61 | |
| dc.citation.epage | 77 | |