نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسوزنده پور, سید رسولfa_IR
dc.contributor.authorموحدی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمظاهری, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:27:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:27:35Z
dc.date.available1399-07-09T03:27:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:27:35Z
dc.date.issued2009-06-22en_US
dc.date.issued1388-04-01fa_IR
dc.identifier.citationسوزنده پور, سید رسول, موحدی, احمدرضا, مظاهری, لیلا, شریفی, غلامرضا. (1388). مقایسة اثر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی مدل ماهر بر اکتساب و یادگیری مهارت سرویس والیبال. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 1(1), 61-77.fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_22043.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241108
dc.description.abstractتحقیق حاضر با هدف مقایسة تاثیر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی فرد ماهر بر یادگیری مهارت سرویس والیبال انجام شد. آزمودنی ها 30 نفر از دانش آموزان مبتدی پسر 14-12 سال بودند که سابقة بازی والیبال نداشتند و پس از انجام پیش آزمون به دو گروه همسان تقسیم شدند. گروه خودالگودهی (15 نفر) شیوة اجرای خود در تکلیف ملاک را و گروه نمایش ویدئویی فرد ماهر (15 نفر) اجرای مهارت را توسط یک فرد ماهر از طریق فیلم ویدئویی تماشا می کردند. هر دو گروه آموزش کلامی نیز دریافت می کردند. مدت دوره 4 هفته، هر هفته 3 جلسه بود. در پایان جلسة دوازدهم آزمون اکتساب و ده روز بعد آزمون یادداری به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از آزمون ها t همبسته و t مستقل استفاده شد. سطح معنی داری آلفای 05/0 نیز در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که هر دو گروه در اکتساب و یادداری مهارت ملاک پیشرفت معنی داری داشتند. دو گروه تفاوت معنی داری در آزمون اکتساب با هم نشان ندادند، اما در یادداری تکلیف ، گروه نمایش ویدئویی فرد ماهر برتری معنی داری بر گروه خودالگودهی داشت. به نظر می رسد نمایش ویدئویی فرد ماهر به یادگیری بهتر در سرویس والیبال منجر می شود .fa_IR
dc.format.extent210
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.subjectاکتساب و یادداری و آزمون والیبال.fa_IR
dc.subjectخودالگودهیfa_IR
dc.subjectنمایش ویدئوییfa_IR
dc.titleمقایسة اثر دو روش خودالگودهی و نمایش ویدئویی مدل ماهر بر اکتساب و یادگیری مهارت سرویس والیبالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تربیت بدنی و مدرس دانشگاه آزاد شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تربیت بدنی و مدرس دانشگاه آزاد شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد خوراسگانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage61
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد