روایی و پایایی مجموعه آزمونهای ارزیابی حرکت کودکان (M-ABC) در کودکان ششسالۀ شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
بادامی, رخسارهنزاکت الحسینی, مریمرجبی, فهیمهجعفری, منصورهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق، تعیین روایی و پایایی آزمون M-ABC برای کودکان ششسالۀ شهر اصفهان بود. بدین منظور 306 کودک در این تحقیق شرکت کردند. پایایی بین آزمونگرها با دو آزمونگر روی 50 کودک، پایایی آزمون – بازآزمون با فاصلۀ یک هفته بین دو آزمون و روی 30 کودک بهدست آمد. از طریق تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی، روایی سازه ارزیابی شد. پایایی بین ارزیابها با میانگین ضریب همبستگی درونطبقهای 98/0، عالی بود. میانگین ضریب همبستگی درونطبقهای برای آزمون – بازآزمون، 77/0 بهدست آمد. در این جامعه، سهعاملی بودن ساختار آزمون، همچنین درستی تخصیص مهارتها به عاملهای چالاکی دستی، مهارتهای توپی و تعادل تأیید شد. بر پایة یافتهها از آزمون M-ABC میتوان برای ارزیابی مهارتهای بنیادی کودکان ششسالۀ شهر اصفهان استفاده کرد.
کلید واژگان
آزمون M-ABCپایایی
روایی
ششساله
مهارتهای بنیادی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، اصفهان، ایران. استادیار دانشگاه اصفهان، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، اصفهان، ایران
کارشناسارشد رفتار حرکتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، اصفهان، ایران
کارشناسارشد رفتار حرکتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، اصفهان، ایران
شاپا
9333-20082676-4547




