ارزشیابی اثربخشی دوره آموزش عالی رستهای نهاجا
(ندگان)پدیدآور
غلامی, محمودفرهادی, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به هزینههای زیادی که صرف دورههای آموزش عالی رستهای میشود؛ این پژوهش به دنبال ارزشیابی اثربخشی این دورهها و ارائه پیشنهادهایی کاربردی برای بهبود و افزایش اثربخشی آن است. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. دادههای لازم با استفاده از پرسشنامه گردآوری و برای تحلیل اطلاعات از آزمونهای تی تکنمونهای، تی برای دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس تکعاملی، دوجملهای، من ویانی، کروسکال والیس و فریدمن استفاده گردیده است. جامعه آماری تحقیق 339 نفر از دانشجویان، مدرسان، مسئولان اجرایی و سرپرستان دوره مرکز آموزش عالی رستهای اصفهان و دانشگاه هوایی شهید ستاری میباشند که بهصورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. نتایج تحلیل حاکی از آن است که واکنشها و یادگیری پس از طی دوره آموزش عالی رستهای پایینتر از میانگین مورد نظر است و تفاوت معنیداری در تغییر رفتار کارآموزان پس از طی دوره آموزش عالی رستهای وجود ندارد و اثربخشی دوره آموزش عالی رستهای در حد متوسط ارزیابی میگردد و اجرای این دوره برای سازمان مفید است.
کلید واژگان
اثربخشی آموزشیدوره آموزش عالی رستهای
ارزشیابی اثربخشی
نهاجا
شماره نشریه
61تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه افسری امام علی(ع)سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه هوایی شهید ستاری. دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی




