• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله سازمان نظام پزشکی مشهد
    • دوره 21, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله سازمان نظام پزشکی مشهد
    • دوره 21, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان شهدای شهرستان قاین و تأثیر آن بر رضایت و وفاداری بیمار

    (ندگان)پدیدآور
    مهمی, زهرادادمند, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.163 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پیش‌زمینه : کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان­ها نقش مهمی در میزان رضایت بیماران دارد و از سوی دیگر  رضایتمندی و وفاداری بیماران به کاهش هزینه­ها و افزایش درآمد بیمارستان­ها منجر می­شود. لذا این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی با رضایت و وفاداری بیماران بستری در بیمارستان شهدای قاین انجام شده است. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی تحلیلی که به روش مقطعی در سال 1395 انجام شد،  نمونه مورد پژوهش شامل بیماران بیمارستان شهدای شهرستان قاین بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شده بودند. به منظور گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه مسالا و پاول(2015) استفاده شد. در این پرسشنامه، ابعاد کیفیت (ملموس بودن خدمات، قابلیت اطمینان به کارکنان، پاسخگویی کارکنان، همدلی کارکنان،  دسترسی)، رضایت و وفاداری بیماران بررسی شد. داده‌های به‌دست آمده از گروه مطالعه وارد نرم افزار SPSS نسخه 20 شد و با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که اکثر بیماران بیمارستان شهدای شهرستان قاین کیفیت خدمات ارائه شده در این بیمارستان را متوسط ارزیابی کردند. به‌علاوه، مطابق با یافته‌های آماری این تحقیق بین کیفیت خدمات ارائه شده و میزان وفاداری و رضایتمندی مشتریان ارتباط مستقیم و معناداری وجود داشت. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت جایگاه مراکز درمانی در تأمین و توسعه سلامت و بهداشت جامعه، ضروری است که مدیران و مسئولین در برنامه‌های استراتژیک به ارائه خدمات با کیفیت توجه کنند تا بدین وسیله توان رقابتی مراکز برمبنای مزیت رقابتی تقویت شود
    کلید واژگان
    بیمارستان
    رضایتمندی
    قاین
    کیفیت خدمات
    وفاداری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    سازمان نظام پزشکی مشهد
    Mashhad Medical Council
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، قاین، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت تحقیق در عملیات، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، گناباد، ایران

    شاپا
    2383-1669
    2383-1200
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jmmc.2017.10117
    http://jmmc.mums.ac.ir/article_10117.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/240389

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب