تاثیر ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای خصوصی شهر زاهدان
(ندگان)پدیدآور
کیخا, عالمهنوری دلاور, محسنکیخا, حسن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل همه فعالیتهای بازاریابی است که برای برقراری، توسعه، حفظ و پایداری رابطه موفقیت آمیز با مشتریان طراحی میشود. برای رسیدن به این هدف، سازمانها تلاش میکنند فعالیتهای بازاریابی را یکپارچه کنند تا بتوانند به بهترین نحو با مشتریان ارتباط برقرار کنند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر مدیریت ارتباط با مشتری در بانک های خصوصی شهر زاهدان میباشد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارکنان بانک های خصوصی (آینده، پاسارگاد، پارسیان و سامان) شهر زاهدان به تعداد 120 نفر می باشد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 95 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادههای پژوهش پرسشنامههای استاندارد ارتباطات بازاریابی یکپارچه لاکستون و همکاران(2015) و مدیریت ارتباط با مشتریان چن(2012) می باشد که روایی صوری و محتوایی ابزارها به تایید صاحبنظران رسید و پایایی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه و مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل دادههای پژوهش از نرم افزار SPSS23 و Smart pls3و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتههای حاصل از بررسی فرضیهها نشان داد ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر مدیریت بهینه ارتباط مشتری تأثیرگذار است و مولفههای روابط عمومی، تبلیغات، فروش شخصی، بازاریابی مستقیم، ترفیع فروش و بازاریابی اینترنتی بر مدیریت بهینه ارتباط با مشتریان تأثیر مثبت و معنیداری دارد.
کلید واژگان
ارتباطات بازاریابی یکپارچهمدیریت ارتباط با مشتری
بانک های خصوصی
شهر زاهدان
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت کارافرینی-دانشکده مدیریت و افثصاد-دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - دانشگاه سیستان و بلوچستان
کارشناس ارشد مدیریت دولتی ، گرایش مدیریت منابع انسانی



