استراتژیها و پیامدهای به کارگیری فرهنگ مربیگری با رویکرد نظریه داده بنیاد (مطالعه موردی پارکهای علم و فنّاوری کشور)
(ندگان)پدیدآور
داستانی, معصومههادی پیکانی, مهربانغلام زاده, داریوشقلی زاده, آذر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش، ارائه استراتژیها و پیامدهای به کارگیری فرهنگ مربیگری در پارکهای علم و فنّاوری کشور میباشد. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد و مدل پارادایمی سیستماتیک استراوس و کوربین انجام شده است. در این راستا، مصاحبههای عمیق با استفاده از نمونهگیری نظری با تکنیک گلوله برفی با مدیران برخی از پارکهای علم و فنّاوری، خبرگان و صاحبنظران مسلط به حوزه مربیگری صورت گرفت. تعداد نمونهها تا زمانی ادامه پیدا کرد که پاسخ ها به مرحله اشباع رسید (با تعداد 23 مصاحبه). تجزیه و تحلیل دادهها، طی مراحل کدگذاری باز وکدگذاری محوری انجام شد. استراتژیهای به کارگیری فرهنگ مربیگری در هفت بعد شامل "توسعه سازمانی، جذب و استخدام مبتنی بر شایستگی، مربیگری و مدیریت عملکرد، آموزش یادگیری محور، نگهداشت مبتنی بر مربیگری، رهبری و توسعه ارتباطات سازمانی" و پیامدهای حاصل، شامل سه محور "سازمانی، فردی و فراسازمانی" میباشد. نتایج مثبت حاصل شده از نهادینهشدن فرهنگ مربیگری باعث ایجاد تغییرات درونی اثربخش و افزایش کارائی در تمامی سطوح سازمانی میگردد.
کلید واژگان
فرهنگمربی گری
فرهنگ مربی گری
نظریه داده بنیاد
پارک علم و فناوری
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانسازمان پدید آورنده
دانش آموخته دکتری مدیریت دولتی (مدیریت منابع انسانی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایراناستادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی،تهران، ایران
دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران



