• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تبیین الگوی صادرات پایدار شرکت های کاشی و سرامیک (موردمطالعه: شرکت‌های عضو بورس اوراق بهادار)

    (ندگان)پدیدآور
    خورشیدی, غلامحسینعیوضی نژاد, سلمانبیات, مونا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    صنعت کاشی و سرامیک ایران در زمره بزرگ‌ترین صنایع صادراتی کشور و دارای ظرفیت‌های بالایی جهت توسعه صادرات است. به دلیل ورود کشورهای نوظهور در صنعت کاشی و سرامیک، رقابت صادراتی برای تولیدکنندگان ایران چالش‌برانگیزتر از قبل شده است. هدف پژوهش حاضر، شناسایی و ارائه الگوی عوامل مؤثر بر صادرات پایدار شرکت‌های کاشی و سرامیک است. از روش پژوهش کمی-کیفی جهت جمع‌آوری داده‌ها استفاده‌شده است. در مرحله اول  با انجام مصاحبه عمیق باده نفر از خبرگان کاشی و سرامیک، سه بعد اصلی قابلیت‌های صادراتی، قابلیت‌های بازاریابی و عوامل بین‌الملل در قالب 14 بعد فرعی شناسایی شد. در مرحله دوم از پرسشنامه 55 سؤالی در نمونه‌ای 134 نفرِ با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل نیروهای فروش، پژوهش و توسعه، صادرات و بازاریابی شرکت‌های عضو سازمان  بورس  و اوراق بهادار است. تحلیل داده‌ها  با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS22 وAMOS انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که سه عامل قابلیت صادراتی ، عوامل بین‌الملل و  قابلیت­های سازمانی به ترتیب دارای بیشترین تا کمترین تأثیر بر صادرات پایدار هستند . هم‌چنین در بین ابعاد مربوط به قابلیت‌های صادراتی  شاخص تنوع و از قابلیت‌های سازمانی،کیفیت و در بین شاخص‌های مربوط به عوامل بین‌الملل بعد تحریم بیشترین تأثیرگذاری رادارند.
    کلید واژگان
    صادرات پایدار
    قابلیت‌های صادراتی
    قابلیت‌های سازمانی
    عوامل بین‌الملل

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی، تهران
    دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
    دانشجوی ارشد ،مدیریت بازرگانی، پردیس دانشگاه شهید بهشتی، تهران.

    شاپا
    2538-3418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jmr.2019.29969.4570
    https://jmr.usb.ac.ir/article_5081.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/239021

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب