عوامل کلیدی موفقیت شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان
(ندگان)پدیدآور
آرامش, حامدکشاورز, سهیلا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر باهدف شناسایی عوامل کلیدی موفقیت شرکتهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام شد. روش این پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب نوع دادهها آمیخته است؛ ارائه الگو در این پژوهش به روش کیفی فراترکیب انجامشده بدینصورت که با استفاده از روش فراترکیب 112 مقاله حوزه مرتبط با پژوهش موردبررسی و با کمک تحلیل محتوا، ابعاد و کدهای مربوطه استخراج و میزان اهمیت و اولویت هر یک به کمک روش کمی آنتروپی شانون تعیین شد. جامعه آماری این پژوهش، مدیران و متخصصان شرکتهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان هستند که تعدادشان 120 نفر در 31 شرکت برآورد شد. برای همه شرکتهای جامعه پرسشنامه ارسال شد ولی درنهایت 25 شرکت پاسخ دادند. لذا این تعداد بهعنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد و بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرمافزار SMART PLS نسخه دو استفاده گردید. طبق یافتههای تحقیق پیشرانهای شناساییشده در این الگو در دو بعد درونسازمانی (نیروی انسانی، خطمشی سازمانی)، برونسازمانی (عوامل حمایتکننده و زیرساختها) دستهبندیشدهاند؛ در این میان ابعاد دوگانه درونسازمانی و برونسازمانی به ترتیب83% ، 77% از تغییرات الگوی موفقیت شرکتهای مستقر در مرکز رشد را تبیین میکنند.
کلید واژگان
واحدهای فناورمرکز رشد
مرکز رشد دانشگاهی
ابعاد موفقیت
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانکارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران



