• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش زمینه ها و پیامدهای تجربه مشتریان در خرده فروشی های آنلاین ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    هدایت نظری, فائزهدهدشتی شاهرخ, زهره
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر در پی طراحی مدل تجربه­مشتریان در خرده­­فروشی­های آنلاین ایرانی است و هدف اصلی این پژوهش تعیین مؤلفه­­های تأثیرگذار بر تجربه­مشتریان در خرده­فروشی­های آنلاین کشور است. روش­شناسی این پژوهش، ترکیبی است. در بخش کیفی، به منظور انجام مصاحبه­های نیمه­ساختاریافته 15 نفر از خبرگان آگاه حوزه خرده­­فروشی­های آنلاین به روش هدفمند قضاوتی انتخاب شدند. سپس، براساس تحلیل­محتوای داده­های بخش کیفی، مدل اولیه پژوهش ارائه شد. در بخش کمّی پژوهش، جامعه آماری کلیه افرادی هستند که طی یک سال گذشته در تهران از فروشگاه­های اینترنتی خرید کرده­اند که براساس جدول مورگان تعداد کل384 نمونه، قابل قبول است. بدین­ترتیب، پرسشنامه­ها در شبکه­های­اجتماعی 5 خرده‌فروشی­آنلاین انتخاب­شده طبق وب­سایت الکسا توزیع شده و داده­های 406 مورد پرسشنامه تکمیل­شده تجزیه و تحلیل شدند. لازم به ذکر است که تجزیه و تحلیل بخش کمّی از طریق الگوریتم تحلیل داده­ها در نرم افزار پی.ال.اس انجام شده و در انتها، مدل نهایی ارائه شد. نتایج این پژوهش حاکی از وجود 5 دسته عوامل اصلی پیش­زمینه­ است که عبارتند از: عوامل مرتبط با سازمان، عوامل مرتبط با مشتری، عوامل مرتبط با وب­سایت و همچنین عوامل خرد و کلان. وفاداری به خرده­­فروشی­آنلاین و اعتماد به خرده­فروشی­­آنلاین نیز به عنوان پیامدهای تجربه‌‌مشتری در خرده­فروشی­آنلاین احصاء گردید.
    کلید واژگان
    تجربه مشتری
    خرده فروشی آنلاین
    تجربه مشتری در خرده فروشی آنلاین
    تحلیل محتوا
    مدلسازی معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحدتهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار مدیریت و عضو هیأت علمی گروه مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2538-3418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jmr.2018.4461
    https://jmr.usb.ac.ir/article_4461.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/238978

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب