طراحی و تبیین مدل توانمندی بینالمللی شرکتهای صادرکننده محصولات کشاورزی برای ورود به بازارهای جهانی
(ندگان)پدیدآور
همتی, فریدونحمیدیزاده, محمدرضاحاجی پور, بهمنعزیزی, شهریار
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله، طراحی و تبیین مدل توانمندی بینالمللیشدن شرکتهای صادرکننده محصولات صنعت کشاورزی است؛ لذا تحقیق ابتدا با رویکرد کیفی، براساس نظریه داده بنیاد هدایت شده است، البته پژوهش از نظر نوع، مبتنی بر روش آمیخته است. این تحقیق بر اساس نحوه گردآوری و ماهیت دادهها، تحقیق اکتشافی- توصیفی قلمداد میشود اما از نظر هدف توسعهای- کاربردی میباشد. مدل تحقیق با گردآوری دادهها از طریق مصاحبه عمیق با 20 تن از خبرگان دانشگاهی، مدیران ارشد و کارشناسان شرکتهای جامعه پژوهش، با تکیه بر مبانی نظری، پیشینه مرتبط و سه مرحله کدگذاری: کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری مطابق نظریه دادهبنیاد، نهایی گردید. اعتبار دادههای روش کیفی به روش نیومن لیکن پایایی و روایی روش کمّی مطابق ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی است. برای ارزیابی مدل، از خبرگان نظرسنجی به عمل آمد، سپس با نرمافزارهای SPSS و LISREL، دادهها، بررسی و تحلیل گردیدند. در نهایت، مدل پیشنهادی توانمندی بینالمللی جهت ورود به بازارهای بینالمللی با 6 مؤلفه، 15 بُعد، 119 شاخص و 6 راهبرد طراحی و ارائه شد.
کلید واژگان
مدل توانمندی بینالمللیآمادگی ورود
بازارهای جهانی
محصولات کشاورزی
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی،تهران، ایراناستاد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ، ایران
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ، ایران.
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ، ایران.



