شناسایی و اولویتبندی عوامل بازدارنده ی ارائه ی خدمات الکترونیک
(ندگان)پدیدآور
کشته گر, عبدالعلیقاسمی, محمدرضائی اول زهان, محمد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
وجود دادگاه الکترونیکی با توجه به اینکه بخشی از پروژه دولت الکترونیک است و از منظر برخی صاحبنظران پیشزمینه وجود دولت الکترونیک موفق است، بسیار مهم و یکی از ارکان اصلی دولت الکترونیک است؛ لذا این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل بازدارندهی استقرار خدمات الکترونیک در دادگستری شهرستان بیرجند و ارائه راهکار جهت استقرار موفق آن صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق کارمندان و مدیران دادگستری شهرستان بیرجند و ادارات زیرمجموعه میباشد که از بین آنان با استفاده از جدول مورگان و فرمول کوکران به روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 122 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بود؛ پرسشنامههای پژوهش بهصورت محقق ساخته و در کل با 30 گویه در قالب طیف پنچ گزینهای لیکرت بود که پایایی و روایی آنها تائید شد. جهت تجزیهوتحلیل دادههای پرسشنامه از نرمافزار SPSS و آزمونهای آماری t و فریدمن استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل بازدارنده ششگانه به ترتیب اولویت محیطی، انسانی، سازمانی، مدیریتی، فنی و مالی بر استقرار خدمات الکترونیک در دادگستری شهرستان بیرجند تأثیرگذار هستند.
کلید واژگان
دولت الکترونیکخدمات الکترونیک
دادگستری
استقرار خدمات الکترونیک
دادگاه الکترونیکی
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان،زاهدان، ایراندانشیار گروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان،زاهدان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران



