مطالعه پیشرانه های قابلیت ائتلاف استراتژیک در سطح بنگاه؛ مورد صنعت زیست داروئی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در صنعت زیستفناوری یکی از موارد ضروری برای توسعه، مقوله تجاریسازی است. تجاریسازی نقطه تقابل نوآوری و کارآفرینی است، و شامل فرآیندها و فعالیتهایی است که شکاف بین خلق ارزش اقتصادی و تحقق واقعی ارزش اقتصادی را پر میکنند. در صنعت زیستداروئی، برقراری ائتلاف بین شرکتهای زیستداروئی و شرکتهای داروئی با سرعت به وضعیت و حالت غالب برای تجاریسازی نوآوری تبدیل شدهاست. مطالعه پیشرانههای برقراری ائتلاف استراتژیک بین بنگاهها یکی از موضوعات مهم و قابل توجه است که در مقاله حاضر بدان پرداخته شدهاست. براساس پیمایش انجامشده برروی30 نفر از خبرگان صنعت داروئی کشور، نتایج آزمون هفت فرضیه با روش آماری تی-استیودنت و آزمون فرضیه هشتم با آنالیز واریانس درونموردی تکفاکتوری بدین قرار است. بهموجب تأیید فرضیه هشتم و نیز تأیید پنج فرضیه از هفت فرضیه مزبور، پیشرانههای قابلیت ائتلاف استراتژیک به ترتیب اولویت عبارتند از: دسترسی به دارائیهای مکمل متناسب، قابلیت پویای مدیریت ائتلاف، یادگیری سازمانی، سرمایه اجتماعی، و وجود مکانیسمهای کاهش عدمقطعیت انتخاب شرکای ائتلاف.
کلید واژگان
پیشرانهائتلاف استراتژیک
تجاری سازی
زیست فناوری
زیست دارو
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01



