طراحی و تبیین مدل تأثیرگذاری وظایف مدیریت منابع انسانی بر بازارگرایی عملکرد سازمانی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
وظایف مدیریت منابع انسانی به دلیل تأثیرگذاری بر مهمترین سرمایه سازمان عاملی حیاتی در سازمانها به شمار میآیند. از طرفی بازارگرایی رویهای فرهنگی در سازمان است که ارکان سازمان را بر روی نیازها و خواستههای بازار متمرکز مینماید. هدف این پژوهش ارائه مدلی در راستای تعیین تأثیرگذاری وظایف مدیریت منابع انسانی به طور جداگانه و یکپارچه بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی میباشد. جامعه آماری مطالعه متشکل از مدیران ارشد شرکت های صنعتی واقع در شهرک صنعتی بوعلی شهر همدان بود که با استناد بر فرمول کوکران 82 نفر به عنوان نمونه تصادفی مطالعه در تحقیق مشارکت داشتهاند. دادههای به دست آمده بوسیله پرسشنامههای توزیع شده از طریق معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزیی به کمک نرمافزار نرم افزار Pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از پردازش دادهها نشان داد که اولاً مدل به کار گرفته شده، مدل نظری قوی برای پیش بینی عملکرد سازمانی از طریق وظایف مدیریت منابع انسانی و بازارگرایی بوده است، ثانیاً همهی روابط مستقیم بین متغیرهای مدل، معنادار بودهاند. ثالثا با اجرای مناسب وظایف مدیریت منابع انسانی میتوان عملکرد سازمان را از طریق بازارگرایی بهبود بخشید.
کلید واژگان
وظایف مدیریت منابع انسانیبازارگرایی
عملکرد سازمانی
رویکرد حداقل مربعات جزیی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2012-01-211390-11-01



