• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Modern Research in English Language Studies
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Modern Research in English Language Studies
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Interplay among Self-efficacy, Perceptions of Instructional Supervision, and Teaching Performance: A Case of Iranian EFL Teachers

    (ندگان)پدیدآور
    Baharloo, AfsanehMehrpour, Saeed
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    413.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study aimed to investigate the relationship between language teachers' perception of instructional supervision and their self-efficacy. In addition, it intended to delve into the interplay among self-efficacy, perception of supervision, and teaching performance of Iranian EFL teachers. Employing a mixed-method design, the researchers collected the data, using questionnaires and observation. A total number of 116 EFL instructors teaching at language institutes in Shiraz participated in the quantitative phase of the study. Making use of purposive sampling, the researchers asked 46 of the participants to cooperate in the second phase of the study in which data was collected through classroom observations. In order to analyze the collected data, the researchers utilized descriptive statistics, Cronbach's alpha, Pearson correlation, multiple regression analysis, and code-recode agreement techniques. The findings of the study revealed a significant positive relationship between teachers' self-efficacy and their perception of instructional supervision (r = 0.22, p
    کلید واژگان
    EFL teachers
    Self-efficacy
    supervision
    teaching performance

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-02-01
    1394-11-12
    ناشر
    Imam Khomeini International University
    سازمان پدید آورنده
    Ph.D. Candidate of TEFL, Shiraz University, Shiraz, Iran
    Associate Professor of TEFL, Shiraz University, Shiraz, Iran

    شاپا
    2676-5357
    2676-5985
    URI
    http://jmrels.journals.ikiu.ac.ir/article_873.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/238505

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب