• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Modern Research in English Language Studies
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Modern Research in English Language Studies
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effects of Classroom Peer-feedback on Advanced Students' Self- Confidence

    (ندگان)پدیدآور
    Feyli, SaraAyatollahi, Mohammad Ali
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    274.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Many studies have been conducted on peer feedback in the fields of education in general and applied linguistics in particular. In spite of peer feedback's popularity and benefits, there are some gaps in the peer feedback research. To fill the gaps, this study, through using a quasi-experimental design, tried to compare the effects of classroom peer-feedback with those of teacher-feedback on improving self confidence among Iranian EFL learners.  Recruiting two classes with 30 and 29 participants as control and experimental groups, the researchers gathered the data through administering a questionnaire. The data gathered from pretest and posttest questionnaires, were compared through t-test statistical procedure. The results indicated that both teacher and peer feedback resulted in higher self confidence among advance language learners. However, peer-feedback overrode teacher feedback in improving students' self confidence. The findings have implications for EFL teachers and materials developers.
    کلید واژگان
    peer feedback
    teacher feedback
    classroom feedback
    self confidence

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-02-01
    1394-11-12
    ناشر
    Imam Khomeini International University
    سازمان پدید آورنده
    MA student at Department of English Language, Sepdian Branch, Azad University
    Assistant professor at Department of English Language, Sepdian Branch, Azad University

    شاپا
    2676-5357
    2676-5985
    URI
    http://jmrels.journals.ikiu.ac.ir/article_871.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/238503

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب