• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
    • دوره 29, شماره 96
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
    • دوره 29, شماره 96
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش تعدیلگری درهم‌تنیدگی شغلی در رابطه میان حمایت سازمانی ادراک شده و هویت‌یابی سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, الهامشمالی, شقایق
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.368 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین حمایت سازمانی ادراک­ شده و هویت­ یابی سازمانی با در نظر گرفتن نقش تعدیل­گر درهم­تنیدگی شغلی (پیوند، تناسب و فدا کردن) در رابطه مذکور است. این پژهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه­ گردآوری داده­ها توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه­ هدف این پژوهش کارکنان شعب یکی از بانک‌های خصوصی در شهر تهران بودند. روش نمونه­گیری، خوشه­ای تصادفی بود و برای جمع­آوری داده­ از پرسشنامه­‌های استاندارد استفاده شد. داده­ها به روش مدل­سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم­افزارSmart PLS3.2.6 تحلیل شدند. یافته­های پژوهش نشان داد، حمایت سازمانی ادراک­ شده بر هویت ‌یابی سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد. به­علاوه درهم­تنیدگی شغلی به صورت نسبی در رابطه­ میان حمایت سازمانی­ادراک­ شده و هویت­ یابی سازمانی نقش تعدیل­کننده داشت. بدین معنا که افزایش دو بُعدِ پیوند و تناسب، به افزایش رابطه­ میان این دو متغیر منجر شد؛ اما بُعدِ فدا کردن در این رابطه نقش تعدیلگری معناداری نداشت. تحلیل و پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی منتج از این نتیجه‌گیری، که به سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران حوزه مدیریت منابع انسانی کمک شایان توجهی خواهد کرد، در انتهای مقاله ارائه شده است.
    کلید واژگان
    درهم‌تنیدگی شغلی
    حمایت سازمانی ادراک شده
    پیوند شغلی
    تناسب شغلی
    فدا کردن شغل

    شماره نشریه
    96
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه اقتصاد تطبیقی، پژوهشکده اقتصاد و مدیریت ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2251-8037
    2476-5988
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2020.46229.3414
    http://jmsd.atu.ac.ir/article_11602.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/237738

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب