چند روش طراحی استراتژی کلی برای سازمان های انتفاعی
(ندگان)پدیدآور
رحمان سرشت, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آشنایی با چند روش طراحی استراتژی کلی در سطح سازمان های انتفاعی درک مراحل برنامه ریزی را برای علاقه مندان به آن بخصوص در سطوح کلی سازمان های چند محصوله و تک تک واحدهای تولید کننده هر یک از آن محصولات آسان می نماید. این روش ها چارچوبهای کلی برای تدوین استراتژی های تفصیلی و جامع در بر گیرنده سطوح مختلف سازمانی به دست می دهد.این راه کارهای عمده مسیرهایی را که امروزه مدیران، متخصصان برنامه ریزی و مشاوران مدیریت عمدتا در خارج برای رسیدن به اهداف خود می پیمایند نشان می دهد و تجربه های ارزشمندی را برای برنامه ریزی به ما می آموزد. این روشها که متعاقبا تشریح خواهند شد با عنوان هایی که در پی می آیند معروف شده اند. روش های مورد بحث عبارتند از:
1. روش تجزیه و تحلیل شرایط بیرونی و وضعیت درونی سازمان
2. تجزیه و تحلیل بدره سازمان با استفاده از چارچوب گروه مشاورین بوستن
3. روش رقابتی پورتر
4. روش تطابقی مایلز و اسنو
5. روش گام به گام و خودروینده مستتر در آثار کوئین و مینزبرگ
کلید واژگان
طراحی استراتژیسازمان های انتفاعی
شماره نشریه
8تاریخ نشر
1993-02-201371-12-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائیشاپا
2251-80372476-5988




