• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
    • دوره 14, شماره 55
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
    • دوره 14, شماره 55
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ابعاد و مدل های اندازه گیری سرمایه فکری

    (ندگان)پدیدآور
    زاهدی, سید محمدلطفی زاده, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    399.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از نگارش این مقاله تبیین مفهوم سرمایه فکری و اجزای آن و همچنین معرفی مدلهای گوناگون اندازه گیری سرمایه فکری می باشد. در این مقاله ابتدا به تعریف سرمایه فکری و اجزای آن پرداخته شده و در این راستا از نظرات اندیشمندان مختلف استفاده شده است. جهت نیل به این منظور مبانی نظری بررسی شده است. در قسمت های بعدی ضرورت سنجش و مدل های اندازه گیری سرمایه فکری بیان و نظرات افرادی که این مدلها را ارائه کرده اند، منعکس شده است. در اغلب مدلهای ایجاد شده برای سنجش سرمایه فکری، اجزای سرمایه فکری به سه بخش سرمایه انسانی، سرمایه ساختار و سرمایه مشتری تقسیم شده اند که درباره هر یک توضیح داده شده است.
    کلید واژگان
    سرمایه فکری
    سرمایه انسانی
    سرمایه مشتری
    سرمایه ساختار
    مدلهای اندازه گیری سرمایه فکری

    شماره نشریه
    55
    تاریخ نشر
    2007-11-22
    1386-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2251-8037
    2476-5988
    URI
    http://jmsd.atu.ac.ir/article_4997.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/237469

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی اثر جهانی‌شدن بر هزینۀ سرمایۀ شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران با رویکرد داده‏ های ترکیبی 

      قادری, کاوه؛ قادری, سامان؛ قادری, صلاح الدین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-09-23)
      ‌هدف مطالعۀ حاضر بررسی اثر جهانی‌شدن بر هزینۀ سرمایۀ شرکت‏های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این راستا، از درجۀ باز‌بودن تجاری به‌منزلۀ شاخص جهانی‌شدن تجارت و همچنین از سایر متغیرهای کنترلی ...

    • تأثیر سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط منطقة ویژة اقتصادی سیرجان) 

      منتظری, محمد؛ پسندی پور, ندا؛ علیرضایی, اسداله (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-12-21)
      کارآفرینی فرایندی اجتماعی- اقتصادی و تحت تأثیر وجود پیوندها و ارتباطات اجتماعی است. تحقیقات متعددی افزایش فعالیت‌های کارآفرینانه را به سرمایة اجتماعی پیوند داده‌اند. بر همین اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر سرمایة اجتماعی ...

    • طراحی و آزمون الگوی اندازه گیری سرمایه فکری مدیران در مراکز آموزشی 

      صبوری مطلق, محمد؛ پورحسینی, ابراهیم.؛ رحیمی‌کیا, امین (انجمن تعالی کسب و کار, 2017-11-22)
      تحقیق حاضر با هدف طراحی و آزمون الگوی اندازه‌گیری سرمایه فکری مدیران در سازمان‌ها انجام شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران آموزش و پرورش به تعداد ۴۹۳۳ نفر (2564 مرد و 2369 زن) بود که با ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب