مدیریت عملکرد و ساز و کارهای اجرائی آن در تولید کیفیت
(ندگان)پدیدآور
سلطانی, ایرجنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت عملکرد بعنوان یک نگرش نوین مدیریتی نقش اساسی در هدایت و ترکیب مولفه های کیفیت در سازمان ایفاء و به شکل مطلوب و اثر بخش بر فرایند کیفیت، مدیریت می نماید. با مدیریت عملکرد می توان زمینه ها و بستر لازم برای پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر را فراهم نمود. در توسعه کیفیت عوامل و مولفه های مختلفی در سازمان درگیر هستند که اگر همه آنها به کار گرفته شوند کیفیت، چند بعدی شده و مزیت رقابتی برای سازمان ایجاد می نماید. در این زمینه مدیریت عملکرد با یک روش جامع نگر کلیه عوامل و مولفه های ریز و درشت درگیر در کیفیت را مدیریت نموده و نهایتا عملکرد مطلوبی از آنها بدست می آید. مدیریت عملکرد ضمن بهبود شایستگی فعلی افراد و کل سیستم برای کیفی کار کردن، ایجاد ارتباط بین شایستگی فرد با کارکرد واقعی شان را نیز مدنظر دارد. با توجه به اهمیت مدیریت عملکرد در تولید و توسعه کیفیت پایدار در این مقاله که بر اساس تئوری های عمل تدوین یافته و مبتنی بر تجارت عملی نگارنده می باشد سعی بر آن است مفهوم و مولفه های مدیریت عملکرد تبیین و سپس به بیان ساز و کارهای آن در توسعه کیفیت پایدار سازمان پرداخته شود.
کلید واژگان
مدیریت عملکردکیفیت
تولید
رهبری
سیستم تجاری
شماره نشریه
4142تاریخ نشر
2004-08-221383-06-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییشاپا
2251-80372476-5988




