نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدی, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:16:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:16:41Z
dc.date.available1399-07-09T03:16:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:16:41Z
dc.date.issued2003-02-20en_US
dc.date.issued1381-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-23en_US
dc.date.submitted1395-07-02fa_IR
dc.identifier.citationعابدی, رحیم. (1381). کاوش در کارآفرینی درون سازمانی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 9(3536), 111-134.fa_IR
dc.identifier.issn2251-8037
dc.identifier.issn2476-5988
dc.identifier.urihttp://jmsd.atu.ac.ir/article_4723.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/237325
dc.description.abstractدر این مقاله به بحث در مورد کارآفرینان سازمانی پرداخته شده که منبع اصلی تحول و عامل تغییر در سازمان های اداری هستند. ابتدا مفهوم کارآفرینی از بعد تاریخی مورد بررسی قرار میگیرد و تفاوت کارآفرینان مستقل و کارآفرینان سازمانی از نظر برخی از محققین مطرح و سپس به انواع دسته بندی های موجود در مکاتب و تئوری های کارآفرینان اشاره شده و مکاتب کارآفرینی، شامل مکتب اشخاص بزرگ، مکتب ویژگی های روانشناختی، مکتب کلاسیک، مکتب مدیریت، مکتب رهبری و مکتب کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد. از مکاتب فوق مکتب رهبری و مکتب کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد. از مکاتب فوق مکتب کارآفرین سازمانی به تفصیل بیان شده و جایگاه این مکاتب و مرکز توجه انها در دوره عمر سازمان ها مشخص می شود. سازمان های اداری برای ادامه بقا و ارتقا بهره وری خود در برابر تحولات و تهدیدات گسترده و مداوم محیطی نیاز به سازگاری و هماهنگی با محیط دارند. کارکنانی که در درون سازمان های اداری فعالیت های کارآفرینانه داشته باشند. باعث بهبود و بازسازی سازمان شده و پس از مدتی تبدیل به مدیران کارآفرین می شوند. فرایند این تبدیل بررسی و مشخص می شود. که کارآفرینان سازمانی چگونه  افرادی هستند، چگونه می توان آنها را درون سازمان شناسایی و به کار گمارد؟ اهمیت آنها در سازمان های اداری چیست؟ و چگونه می توان در درون سازمان های اداری محیط مناسب برای افرادی که فعالیت کارآفرینانه دارند مهیا کرد؟ در نهایت به برخی از استراتژی های ایجاد روحیه کارآفرینی در درون سازمان اشاره می شود.fa_IR
dc.format.extent3887
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت (بهبود و تحول)fa_IR
dc.relation.ispartofManagement Studies in Development and Evolutionen_US
dc.subjectکارآفرین سازمانیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectکارآفرینfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectروحیه کارآفرینیfa_IR
dc.subjectفرایند کارآفرینی درون سازمانیfa_IR
dc.subjectنواوریfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectتغییر و تحولfa_IR
dc.titleکاوش در کارآفرینی درون سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3536
dc.citation.spage111
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد