• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
    • دوره 22, شماره 70
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
    • دوره 22, شماره 70
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت بندی عوامل سازمانی موثر بر اجرایی کردن ابعاد کارآفرینی سازمانی با تبیین نقش نهادینه سازی کارآفرینی

    (ندگان)پدیدآور
    الوانی, سید مهدیکهن هوش نژاد, رضاصفری, سعیدخدامرادی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.236 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از ساز و کارهای مطلوب سازمان ها برای پاسخی سریع و مناسب به تغییر و تحولات روز افزونمحیطی در فضای کسب و کار، ایجاد سازمان های کارآفرین است. سازمان های کارآفرین از طریقنهادینه سازی کارآفرینی در درون خود، موجبات اجرایی شدن ابعاد کارآفرینی سازمانی را فراهممی آورند. با توجه به اینکه فراهم سازی شرایط برای اجرای ابعاد کارآفرینی سازمانی توجه بسیاری ازمحققان را به خود جلب کرده و با عنایت به نقش قابل توجه عوامل سازمانی در این زمینه هدف اینتحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل سازمانی موثر بر اجرایی کردن ابعاد کارآفرینی سازمانی درشرکت های کارآفرین در صنایع غذایی است . جامعه آماری اول این پژوهش شامل 417 نفر ازمدیران، متخصصان و کارشناسان شرکت های کارآفرین در صنایع غذایی بهروز، زمزم، پاک، گلستانو محسن می باشد که با فرمول کوکران 052 نفر به شیوه تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخابشدند. جامعه آماری دوم نیز برای اولویت بندی عوامل، تعداد 11 نفر از صاحب نظران و اساتیدمدیریت کارآفرینی دانشگاه ها بوده که نمونه آماری دوم نیز از طریق سرشماری مشخص شده و برابربا تعداد جامعه آماری دوم می باشد. ابزار اصلی مورد استفاده در این تحقیق برای گردآوری داده هاپرسشنامه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا توصیفی همبستگی است.   برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از فنون مدل یابی معادلات ساختاری و فرآیند تحلیل سلسله مراتبیفازی استفاده شده است. نتایج بررسی نشان می دهد که مولفه های عوامل سازمانی بر نهادینه سازیکارآفرینی در شرکت های کارآفرین در صنایع غذایی تاثیر مثبت دارند، و نهادینه سازی کارآفرینیدر این شرکت ها نیز بر اجرایی شدن ابعاد کارآفرینی سازمانی تاثیر مثبت دارد.
    کلید واژگان
    عوامل سازمانی
    نهادینه سازی
    اجرایی شدن
    کارآفرینی سازمانی

    شماره نشریه
    70
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
    کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه شاهد
    عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه شاهد
    عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه شاهد

    شاپا
    2251-8037
    2476-5988
    URI
    http://jmsd.atu.ac.ir/article_478.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/237151

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب