رابطه توانمندسازهای مدیریت دانش با فرایندهای مدیریت دانش
(ندگان)پدیدآور
محمودزاده, سیدمجتبیضرغام بروجنی, حمیدصداقت, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقاله حاضر بررسی توانمندسازهای مدیریت دانش و رابطه آن با فرایندهای مدیریت دانشدرمجموعه هتل های بین المللی پارسیان تهران می باشد. در این پژوهش برای توانمندسازهای مدیریتدانش از مدل غفور ) 8002 ( و برای فرایندهای مدیریت دانش ازمدل هیسیگ 8000 ( استفاده شدهاست.روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری، مدیران و سرپرستان ارشد بخش هایمختلف مجموعه هتل های پارسیان شهر تهران می باشند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و بررسی رابطهبین توانمندسازهای مدیریت دانش و فرایندهای مدیریت دانش از تکنیک مدل یابی معادلاتساختاری و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های تحقیق موید الگوی مفهومی پیشنهادیتحقیق است. بنابراین می توان نتیجه گرفت توانمندسازهای مدیریت دانش به طور مستقیم با فرایندهایمدیریت دانش ارتباط دارد. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که بیشترین همبستگی میان رابطهفرهنگ سازمانی و نشر دانش و پایین ترین همبستگی میان رابطه فناوری اطلاعات و ایجاد دانشمی باشد.
کلید واژگان
توانمندسازهای مدیریت دانشفرایندهای مدیریت دانش
مجموعه هتل های بین المللی پارسیان تهران
شماره نشریه
73تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائیعضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی
کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی-دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2251-80372476-5988




