دوره 14, شماره 56

 

ارسال های اخیر

  • نقش مذهب، معنویت در جهانی شدن 

    طهماسبی, رضا؛ باباشاهی, جبار (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    جهانی شدن موجب گشوده شدن مرزهای کشورها به روی یکدیگر و سهولت مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است. اما جهانی شدن بدون توجه به ارزشها، مذهب و معنویت، امکان پذیر نیست. بنابراین دین و مذهب به عنوان یک عامل انسجام دهنده ...

  • توضیح یک الگوی تکنولوژیک در حوزه ی مدیریت منابع انسانی 

    سید نقوی, میر علی؛ فیاضی آزاد, علی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    نوشتار حاضر، به بررسی این موضوع که چگونه می توان مشاغل را با استفاده از یک الگوی تکنولوژیک براساس تنوع پذیری وظایف و قابلیت تحلیل پذیری ان تحت یک چارچوب طبقه بندی نمود، می پردازد. در این صورت مدیریت منابع انسانی سازمان ها ...

  • امکان سنجی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان های خدمات شهری: مطالعه شهرداری مشهد 

    شریف زاده, فتاح؛ ذبیحی, علیرضا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    در عصر حاضر سازمان های زیادی به اجرای مدیریت کیفیت جامع روی آورده اند. در این تحقیق سعی بر این است که نشان داده شود که آیا امکان به کارگیری و استقرار سیستم مدیریت کیفیت فراگیر در شهرداری مشهد وجود دارد یا خیر؟ بدین منظور ...

  • مدلی برای رتبه بندی مشتریان در صنعت بانکداری به منظور اجرایی نمودن مدیریت روابط با مشتری (CRM) (بررسی موردی بانک ملت) 

    محمدیان, محمود؛ امین, فرشته (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    از جمله موضوعات مهم در زمینه بازاریابی، بازاریابی رابطه مند است. بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و مؤثر با مشتری به منظور ...

  • بررسی رابطه ریسک پذیری مدیران با عملکرد سازمان ها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " 

    مظلومی, نادر؛ لطیفی, فریبا؛ آسایی, هیوا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    در دنیای پر رقابت و توام با عدم قطعیت امروز، رفتار افراد در مقابل ریسک یکی از عوامل موفقیت در اتخاذ تصمیمات به شمار می آید. این تحقیق به بررسی تأثیر میزان ریسک پذیری مدیران عامل با استفاده بر عملکرد مالی شرکت ها می پردازد. ...

  • فرهنگ دانایی (ابعاد، شاخص ها و مقایسه چند سازمان) 

    زاهدی, سید محمد؛ انتظاری هرسینی, علی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    فرهنک دانایی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مدیریت دانش، بیان کننده  ارزشها و باورهای افراد در مورد خلق، تسهیم، و بکارگیری دانش است؛ و نقشی بسیار اساسی در موفقیت یا عدم موفقیت مدیریت دانش ایفا می کند. از این ...

  • الگوی کارآمد بازاریابی خدمات مالی در بورس اوراق بهادار تهران 

    انصاری رنانی, قاسم؛ ناصحی فر, وحید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    در این مقاله، با توجه به اهمیت و کاربرد بازاریابی خدمات مالی در توسعه معاملات کارگزاران بورس اوراق بهادار، به بررسی این موضوع پرداخته شده است. این مقاله حاصل پژوهشی پیمایشی در مورد کاربرد مفاهیم، روشها و مدلهای بازاریابی ...

  • مفاهیم و دیدگاههای ائتلافهای استراتژیک 

    اعرابی, سید محمد؛ فتح الهی, افشین (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2008-02-20)
    در عصر جهانی سازی و تغییرات سریع تکنولوژیکی "ائتلافهای استراتژیک " در قالب همکاری بین شرکتها، به یکی از ابزارهای مهم مدیریت کسب و کار جهت بهبود رقابت پذیری شرکت ها تبدیل شده است. در ابتدای مقاله، آماری از تعداد ائتلاف های ...