مرور دوره 4, شماره 15 بر اساس تاریخ انتشار

  • تبلیغات و ارتقاء فعالیت های مختلف در سطح بین المللی 

    ابراهیمی, عبدالحمید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 1994-11-22)
    تبلیغات کم هزینه ترین شیوه برای ارتباط با خریداران خارجی و ایجاد بازار در سایر نقاط جهان است. شرکت هایی که در سطح بین المللی فعالیت می نمایند بایستی نیروهای محیطی هر بازار از قبیل عوامل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ...

  • مقیاس ارزشیابی عملکرد آموزش دهنده 

    ساعتچی, محمود (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 1994-11-22)
    یکی از مشکلات مدیران و مسئولان مراکز و موسسات آموزش مدیریت و نیز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ، عدم دسترسی آنان به نوعی مقیاس معتبر برای تعیین اثر بخشی عملکرد اعضای هیئت علمی این موسسات و مراکز می باشد. در این موارد ...

  • تصمیم گیری در نظام ولائی اسلام: بحثی پیرامون مرجعیت و رهبری 

    باهر, حسین (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 1994-11-22)
    اسلام به عنوان یک مکتب جامع الاطراف، در عموم زمینه های پنداری و رفتاری، دارای معارف و احکامی است که بعضا مطلق و بعضا نسبی هستند. مطلق های اسلامی آنهایی می باشند که محدود به شرایط زمان و مکان نیستند و برعکس، امور نسبی آن ...

  • پارادایم تفسیری و مطالعه سازمان 

    رضایی منش, بهروز (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 1994-11-22)
    در سال های اخیر برخی از نظریه پردازان سازمانی کوشیده اند جنبه های گوناگون زندگی سازمانی را با توجه به پارادایم تفسیری و مکاتب آن مورد بحث و مطالعه قرار دهند. هدف از این بررسی ها، افزودن به اعتبار پارادایم تفسیری در مقابل ...

  • گرایش ساختاری در طراحی سیستم های اطلاعاتی 

    زاهدی, شمس السادات (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 1994-11-22)
    گرایش ساختاری یا ساخت یافته، با تاکید بر وجوه منطقی سیستم، برای ساخت دهی، تجزیه و تحلیل، طراحی و اجرای سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد. ابزارهای الگوسازی، ماژول سازی، تجزیه کل به جزء، بازبینی، فعالیت های موازی و خودکار ...

  • نرخ بازده سرمایه گذاری: دفتری یا واقعی؟ 

    ثقفی, علی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 1994-11-22)
    نرخ بازده سرمایه گذاری، عمومی ترین مفهوم کلیدی است که معیار بسیاری از تصمیمات مهم اقتصادی و مالی می باشد. این نرخ با اهمیت ترین عاملی است که در ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری، ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها، ارزیابی کارائی ...