نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدنیوی زاده, نگینfa_IR
dc.contributor.authorشفقت, روزبهfa_IR
dc.contributor.authorدردل, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدزاده, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:15:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:15:38Z
dc.date.available1399-07-09T03:15:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:15:38Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-22en_US
dc.date.submitted1394-05-31fa_IR
dc.identifier.citationدنیوی زاده, نگین, شفقت, روزبه, دردل, مرتضی, محمدزاده, سعید. (1397). بررسی تأثیر وزنی پارامترهای موثر بر ضرایب هیدرودینامیکی در طراحی پروانه‌های نیمه مغروق. مجله علوم و فنون دریایی, 17(3), 45-57. doi: 10.22113/jmst.2017.42946fa_IR
dc.identifier.issn2008-8965
dc.identifier.issn2538-5380
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2017.42946
dc.identifier.urihttp://jmst.sinaweb.net/article_42946.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236949
dc.description.abstractشناور‌های تندروی پروازی با کاربری‌های گسترده و گوناگون تفریحی، ورزشی، تجاری و نظامی، به طور معمول دارای سرعت بالای 30 گره دریایی می‌باشند. با توجه به محدودیت‌های طراحی، به‌کارگیری سیستم نیروی محرکه در شناور‌های تندروی پروازی، یک موضوع بسیار کلیدی و حساس می‌باشد که با در نظر گرفتن ویژگی‌های مطلوب پروانه‌های نیمه‌مغروق، استفاده از آنها در سیستم پیش‌رانش این دسته از شناور‌ها، کاربرد زیادی پیدا ‌کرده است. بازده بالا، عدم محدودیت برای افزایش قطر پروانه، حذف مقاومت تجهیزات ضمیمه پروانه و عملکرد مناسب از لحاظ کاویتاسیون، نمونه‌هایی از این ویژگی‌ها هستند. دست‌یابی به مناسب‌ترین راندمان و تراست موردنیاز، مستلزم تعیین دقیق ضرایب هیدرودینامیکی تراست و گشتاور می‌باشد. با توجه به اهمیت تعیین این ضرایب و وابستگی آن‌ها به پارامترهای فیزیکی و هندسی گوناگون، شناخت تاثیر این پارامترها بر ضرایب هیدرودینامیکی ضروری می‌باشد؛ لذا در این پژوهش با استخراج داده‌های آزمون‌های تجربی و با روش تحلیل حساسیت، مقدار وزن هر پارامتر و تأثیر متقابل پارامترها بر عملکرد پروانه‌ی نیمه‌مغروق به منظور ارزیابی ضرایب هیدرودینامیکی تراست، گشتاور و در نتیجه بازده پروانه، مورد نظر بوده است. براساس نتایج به دست‌آمده، دو پارامتر زاویه‌ی اسکیو و نسبت گام در مقایسه با دیگر پارامترها، بیشترین تأثیر را در تغییر راندمان پروانه دارند؛ درحالی که تغییر پارامتر نسبت مغروقیت، تاثیری چندانی در راندمان پروانه و تغییر آن نخواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent1323
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.publisherKhorramshahr University of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.ispartofمجله علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2017.42946
dc.subjectپروانه‌ی نیمه‌مغروقfa_IR
dc.subjectتست تجربی پروانهfa_IR
dc.subjectضرایب هیدرودینامیکیfa_IR
dc.subjectتاثیر وزنیfa_IR
dc.subjectطراحی پروانهfa_IR
dc.subjectمهندسی دریاfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر وزنی پارامترهای موثر بر ضرایب هیدرودینامیکی در طراحی پروانه‌های نیمه مغروقfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی دریا، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد