مصادیق مصرف و نقش گروهها در اصلاح الگوی مصرف
(ندگان)پدیدآور
سیبویه, شیمانوع مدرک
Textعلمی تخصصی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مصرفگرایی تهدید مهمی برای جامعه اسلامی است. در مقابل استفاده درست و تعریف الگوی مناسب مصرف از جمله ضرورتهای اکنون کشور است. برای دست یابی به این مهم دو نکته دارای اهمیت است، نخست تعیین اولویتهای اساسی مصرف در آموزههای اسلامی است و دیگر، توجه به نقش خانواده، دولت، مبلغان، گروهها و رسانهها در این موضوع میباشد که با بهرهگیری از روشهای شناختی، عاطفی و رفتاری و از راه اصلاح ساختارها و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و نظارت میتوانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.
کلید واژگان
مصرفگراییاصلاح الگوی مصرف
اولویت های مصرف
نقش دولت
نقش مبلغان
روش شناختی و عاطفی و رفتاری
اصلاح ساختارها
فرهنگ سازی
نظارت
پیامدها
تربیت اسلامی
شماره نشریه
2728تاریخ نشر
2010-06-221389-04-01
ناشر
دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم - شعبه خراسان رضویIslamic Propaganda Office of the Qom Seminary - Khorasan Razavi Branch




