نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorرحمتی, سمیراfa_IR
dc.contributor.authorپرسته قمبوانی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:13:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:13:48Z
dc.date.available1399-07-09T03:13:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:13:48Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-31en_US
dc.date.submitted1398-11-11fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, مژگان, رحمتی, سمیرا, پرسته قمبوانی, فاطمه. (1399). تاثیر آموزش کارآفرینی آموزشی معلمان بر کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطه. نوآوری های مدیریت آموزشی, 15(3), 59-77.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_1798.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236316
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی آموزشی معلمان بر کارآفرینی دانش آموزان بودواز نظر هدف کاربردی و از نظر روش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دو گروه معلمان و دانش آموزان مدارس غیردولتی دوره اول متوسطه منطقه 2 استان البرز بود. نمونه آماری به روش غیر تصادفی و هدفمند، یک مدرسه از شهر فردیس انتخاب شد. گروه اول نمونه تحقیق: دانش آموزان کلاس نهم که به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل (30 نفره) و گروه دوم معلمان شاغل- هر درس کلاس نهم توسط دو معلم تدریس می شود- به صورت تصادفی در دو گروه(15 نفره) قرار گرفتند.ابزار جمع آوری اطلاعات الف) بسته آموزشی محقق ساخته "کارآفرینی آموزشی" ب) پرسشنامه کارآفرینی جهانی و همکاران (1392) در این پژوهش بود.روایی و پایایی ابزارها نیز مورد تایید متخصصان قرار گرفت. پس از اجرای بسته آموزشی در گروه آزمایشی معلمان و برگزاری پس آزمون در دو گروه معلمان، ابتدا دانش آموزان هر دو گروه در پیش آزمون شرکت نموده و معلمان آموزش دیده در کلاس نهم گروه آزمایشی تدریس نمودند؛ سپس دانش آموزان هر دو گروه درپس آزمون شرکت نمودند. تحلیل داده های آموزش معلمان با استفاده ازآزمونT دوگروه مستقل نشان داد که نمرات گروه آزمایشی به صورت معنی داری بیش از گروه کنترل می باشد و نتایج تحلیل داده های دانش آموزان، در پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش کارآفرینی آموزشی معلمان بر کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطه تاثیر مثبت و معنی داری به میزان ۶۰٪ داشته است. ابعاد کارآفرینی در دانش آموزان گروه آزمایشی نیز به ترتیب تمایل به استقلال ۵۲٪، تمایل به موفقیت ۹۱٪، خلاقیت ۶۲٪، ریسک پذیری ۸۹٪ و عزم و اراده به میزان ۹۲٪ افزایش یافت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectواژگان کلیدی: کارآفرینیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی آموزشیfa_IR
dc.subjectآموزش کارآفرینیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش کارآفرینی آموزشی معلمان بر کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمعلم/ آموزش و پرورشfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage59
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد