نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:13:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:13:40Z
dc.date.available1399-07-09T03:13:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:13:40Z
dc.date.issued2009-11-22en_US
dc.date.issued1388-09-01fa_IR
dc.date.submitted2009-08-06en_US
dc.date.submitted1388-05-15fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مجتبی. (1388). میزان روایی پیش بینی آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی: آیا پذیرش یعنی موفقیت تحصیلی؟. نوآوری های مدیریت آموزشی, 4(4), 72-59.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_898.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236272
dc.description.abstractچکیده: پژوهش حاضر به مطالعه ی میزان روایی پیش بینی آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی درمیان دانشجویان گرایش های مختلف زبان انگلیسی می پردازد. به عبارت دیگر، این مطالعه ارتباط  بین نمره علمی امتحان ورودی دانشگاه آزاد اسلامی  با میزان موفقیت دانشجویان در آن رشته ها را بررسی می کند تا دریابد آیا می توان از نمره آزمون ورودی دانشجویان میزان موفقیت تحصیلی آنان را پیش بینی کرد. به همین منظوراز میان 452 دانشجوی سال آخر، 282 دانشجو که در گرایش های مختلف زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تحصیل می کردند  به روش تصادفی به عنوان نمونه ی پژوهش انتخاب شدند. سپس همه اطلاعات مربوط به نمره آنها در آزمون ورودی دانشگاه  (شامل نمره ی  دروس عمومی، اختصاصی، و نمره ی کل) به همراه معدل پایانی شش نیمسال اولیه ی آنها از مرکز آزمون و معاونت آموزشی دانشگاه جمع آوری شد. تحلیل آماری این اطلاعات با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که نمره ی کل دانشجویان ارزش پیش بینی بیشتری نسبت به نمره ها ی دروس عمومی و اختصاصی آنها داشت. به علاوه، در میان سه گرایش موجود، دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی (دبیری) دارای روایی پیش بینی بالاتری بودند. همچنین، در حالی که در میان دانشجویان پسر نمره ی دروس تخصصی زبان انگلیسی موفقیت تحصیلی آنها را بهتر پیش بینی می کرد، در میان دانشجویان دختر نمره ی کل آنها چنین ویژگی داشت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectواژگان کلیدی: آزمون ورودی دانشگاهfa_IR
dc.subjectروایی پیش بینیfa_IR
dc.subjectموفقیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.titleمیزان روایی پیش بینی آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی: آیا پذیرش یعنی موفقیت تحصیلی؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage72
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد