هنجاریابی مقدماتی آزمون فراشناخت ولز
(ندگان)پدیدآور
ثابت, مهرداد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده : هدف اساسی این مطالعه هنجاریابی آزمون فراشناخت ولز روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن بود. بدین منظور، تعداد 490 نفراز دانشجویان (230 نفر پسر، 260 نفر دختر) این دانشگاه به روش تصادفی مرحله ای انتخاب و با آزمون فرا شناخت ولز مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد ضریب اعتبار آزمون به روش آلفای کرونباخ، برای کل گروه برابر 896/0، پسران برابر 902/0 و دختران برابر 858/0 شد. خطای استاندارد پرسش نامه با توجه به انحراف استاندارد کل که برابر 319/21 شد، مساوی 875/6 بود. روایی این آزمون از دو طریق مورد بررسی قرار گرفت و نتایج بیانگر روایی قابل قبول آن بود. همچنین تحلیل عاملی پرسش نامه بیانگر آن است که ساختار عاملی پرسش نامه بر وجود یک عامل در اندازه گیری تأکید می کند.
کلید واژگان
واژه های کلیدی: فراشناختهنجاریابی
ولز
روان سنجی
تحلیل عاملی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2011-07-231390-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



