بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد مالی با میانجیگری یادگیری سازمانی
(ندگان)پدیدآور
رحیمی, ابراهیم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
همواره در بیشتر سازمان ها در سرتاسر دنیا مدیران به دنبال ارتقاء و بهبود عملکرد سازمان های خویش می باشند. تحقیقات مدیریتی بر اهمیت مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در بهبود عملکرد تاکید دارند. این پژوهش قصد دارد تا به بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد مالی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با میانجی گری یادگیری سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بپردازد. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به تعداد 250 نفر می باشد. حجم نمونه به وسیله فرمول تعیین حجم نمونه 82 تعیین شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه استاندارد بود که روایی پرسشنامه بر اساس روایی محتوا و سازه و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار لیزرل تجزیه و تحلیل شد. پس از تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار، تمامی فرضیات مطرح شده در پژوهش پذیرفته شدند.
کلید واژگان
عامل یابیپایایی
رهبری کار تیمی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



