طراحی و تدوین چند رسانه ای درس پرورشی و نقش آن بر میزان هوش فرهنگی و خود نظم دهی یادگیری در دانش آموزان دختر سوم دبیرستان در شهر کرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
سنجابی, طاهرهموسوی, فرانک
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه حاضر به روش تجربی و استفاده از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه دوم ابتدایی کرمانشاه بود که در سال 1395مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری شامل54 نفر دانش آموز (27نفرگروه آزمایش و27نفر گروه گواه) بود که از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه هوش فرهنگی(آنگ وهمکاران،2004) و خودتنظیمی (MSLQ) پینتریچ و دیگروت (1990) بود. برنامه آموزش چندرسآن های در طول 15 جلسه 60 دقیقهای، هفتهای یک جلسه به مدت چهار ماه بر روی گروه آزمایشی اجرا گردید، در حالیکه در طی این مدت، گروه گواه برنامه عادی روزانه خود را دنبال میکرد. پس از اجرای برنامه آموزشی (چندرسآن های)، مجددأ آزمون هوش فرهنگی وخود تنظیمی بر روی هر دو گروه اجرا گردید. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که برنامه آموزش چندرسآن های بر هوش فرهنگی وخودتنظیمی دانشآموزان، در گروه آزمایش بهطور معناداری مؤثر بوده است (001/0P
کلید واژگان
واژگان کلیدی: چندسانه ای های آموزشیهوش فرهنگی
خودتنظیمی
دانش آموزان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشجوعضوهیات علمی



