| dc.contributor.author | طهماسب زاده شیخلار, داود | fa_IR |
| dc.contributor.author | درویشی, بختیار | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:13:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:13:20Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:13:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:13:20Z | |
| dc.date.issued | 2016-11-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-09-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-06-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | طهماسب زاده شیخلار, داود, درویشی, بختیار. (1395). رابطه سبک رهبری معنوی مدیران نظام آموزشی با تعهد سازمانی معلمان. نوآوری های مدیریت آموزشی, 11(4), 36-22. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-1138 | |
| dc.identifier.uri | https://jmte.riau.ac.ir/article_964.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236156 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک رهبری معنوی مدیران و تعهد سازمانی معلمان از دیدگاه معلمان دوره متوسطه اول و دوم انجام یافته است. روش پژوهش از نوع پیمایشی- همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره متوسطه اول و دوم شهرستان خداآفرین در سال تحصیلی 95- 1394 به تعداد 130 نفر با حجم نمونه تعداد 100 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای با رعایت نسبت طبقه ای است. ابزارهای اندازه گیری این پژوهش: 1- پرسشنامه رهبری معنوی فرای و ملانی (2008) با مقدار ضریب آلفای کرانباخ کلی 91/0 و 2- پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر (1987) با مقدار ضریب آلفای کلی 89/0 می باشند. در بخش تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی جهت تحلیل سوالات استفاده شده است. بر اساس یافته های بدست آمده در سطح معناداری 00/0، بین سبک رهبری معنوی با تعهد سازمانی (عاطفی، مستمر و هیجانی) رابطه وجود دارد | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of Modern Thoughts in Education | en_US |
| dc.subject | واژگان کلیدی: سبک رهبری معنوی | fa_IR |
| dc.subject | تعهد سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | مدیران نظام آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | معلمان | fa_IR |
| dc.title | رابطه سبک رهبری معنوی مدیران نظام آموزشی با تعهد سازمانی معلمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 36 | |
| dc.citation.epage | 22 | |