بررسی تأثیر استفاده از فعالیت های زبانی در بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی
(ندگان)پدیدآور
پوراحمدی, ماهپاره
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده:
این تحقیق بررسی تاثیر فعالیت های زبانی[1] بر روی پیشرفت مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی می پردازد. افراد شرکت کننده در این تحقیق 102 دانشجوی سال اول رشته زبان انگلیسی هستند که با روش نمونه گیری تصادفی از میان گروه دانشجویان انتخاب شده اند و سپس به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. در طول پژوهش به گروه تجربی تمرین های خواندن فعالیت های زبانی و به گروه کنترل تمرین خاصی داده نشد.
هر دو گروه 3 سری تست در طول تحقیق دریافت کردند. تست استاندارد کمبریج "کت"[2] در ابتدای تحقیق به عنوان پیش-تست و هم در انتهای تحقیق به عنوان پست-تست داده شد. هردو گروه همچنین یک تست غیراستاندارد به عنوان تست نهایی در پایان ترم درسی دانشگاه دریافت کردند. تجزیه تحلیل و بررسی نتایج به دست آمده از تست ها پیشرفت چشم گیری در عملکرد گروه تجربی در مقایسه با گروه کنترل نشان داد که بیانگر تاثیر چشم گیر فعالیت های زبانی در بالا بردن مهارت خواندن و درک و همچنین توانایی زبانی این گروه بود.
[1]- task
[2]- KET (Key English Test)
کلید واژگان
کلمات کلیدی: خواندن درک مطلب- فعالیت های زبانیهمکاری- مهارت زبانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-08-221391-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



