• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های مدیریت آموزشی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های مدیریت آموزشی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه سبک رهبری تعاملی مدیران با بهداشت روانی معلمان دبیرستانهای دخترانه شهر اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    صباغ هرندی, مهنازخسروی, نجمه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش  حاضر به منظور «بررسی رابطه سبک رهبری تعاملی مدیران با بهداشت روانی معلمان دبیرستان های دخترانه شهر اصفهان» صورت پذیرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل همه معلمان زن دبیرستان های شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-93 به تعداد 2866 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای حدود 180 نفر انتخاب شد. برای نیل به این هدف از روش تحقیق توصیفی-همبستگی استفاده شده است. ابزار اندازه گیری پژوهش یک پرسشنامه 25گویه ای باس (1985) بود که پس از ترجمه و انطباق با فرهنگ جامعه، ابتدا بر روی نمونه 30 نفری اعتباریابی گردید و ضریب اعتبار 0/93به دست آمد. همچنین پرسشنامه بهداشت روانی محقق ساخته 29گویه ای که توسط پژوهشگر و استادان راهنما و مشاور تنظیم و سپس بر روی نمونه 30 نفری اعتباریابی شد و ضریب اعتبار 0/82 به دست آمد. داده های حاصل از پرسشنامه ها با دو شیوه آمار توصیفی(فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چند متغیره، آزمون t مستقل، آزمون تحلیل واریانس، آزمون توکی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که: بین سبک رهبری تعاملی مدیران با بهداشت روانی معلمان رابطه معنی داری وجود دارد؛ بین سبک رهبری مدیران از نظر معلمان با توجه به گروههای مختلف سنی، سابقۀ خدمت، رشته تحصیلی آنان تفاوت معنی داری وجود ندارد؛ بین سبک رهبری مدیران از نظر معلمان با توجه به مدرک تحصیلی آنان تفاوت معنی داری وجود دارد؛ بین بهداشت روانی معلمان با توجه به گروههای مختلف سنی آنان تفاوت معنی داری وجود ندارد؛ بین بهداشت روانی معلمان با توجه به سابقۀ خدمت و رشته تحصیلی آنان تفاوت معنی داری وجود دارد.
    کلید واژگان
    مدیر- سبک رهبری تعاملی- بهداشت روانی- معلمان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان
    دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2008-1138
    URI
    https://jmte.riau.ac.ir/article_1084.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236120

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب