نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاه طالبی, بدریfa_IR
dc.contributor.authorشاه طالبی, بدریfa_IR
dc.contributor.authorیارمحمدیان, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:13:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:13:01Z
dc.date.available1399-07-09T03:13:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:13:01Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-10en_US
dc.date.submitted1397-03-20fa_IR
dc.identifier.citationشاه طالبی, بدری, شاه طالبی, بدری, یارمحمدیان, محمد حسین. (1397). شناسایی مولفه‌های شایستگی مدیران در دانشگاه آینده به منظور ارائه یک مدل مناسب برای دانشگاه-های آزاد اسلامی ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی, 13(3), 74-59.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_1411.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236046
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه­های شایستگی مدیران در دانشگاه آینده به منظور ارائه یک مدل مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی ایران به روش آمیخته اکتشافی انجام شد. در فاز اول (کیفی) از تحلیل مضمون با رویکرد استقرایی استفاده شد. محیط پژوهش آن شامل منابع دسته اول بانک­های اطلاعاتی علمی معتبر در گسترة زمانی2000 تا 2017 در حوزه مطالعات شایستگی­های مدیران آینده بود. جهت جمع­آوری مضامین اولیه، به روش نمونه­گیری هدفمند ملاک­محور به روش متوالی تعداد 134 عنوان مقاله و کتاب داخلی-خارجی مورد مطالعه قرارگرفت که با این تعداد محقق به اشباع نظری رسید. پس از کدگذاری و دسته­بندی 100 مضمون اولیه، روایی محتوایی آن به دو روش کیفی و کمی انجام شد. با استفاده از ضریب هولستی، پایایی مضامین 85/0 برآورد شد. شبکه مضامین مشتمل بر 3 مضمون فراگیر، 9 مضمون سازمان­دهنده و 29 مضمون­پایه ترسیم گردید. در فازدوم (کمی)، محیط پژوهش شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه­های آزاد اسلامی جامع ایران، به تعداد 11554 نفر که با استفاده از فرمول کوکران 373 نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه­گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزارپژوهش سیاهه 100 گویه­ای محقق ساخته بود و روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان تایید شد، روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی، و سنجش پایایی آن بااستفاده از آلفای کرونباخ انجام شد. مقادیر مربوط به برآورد ضریب آلفای کرونباخ برای مضامین بالاتر از 75/0 گزارش شدند که نشان دهنده همبستگی درونی بالا در معرف­های مضامین پایه است. با توجه به شاخص­های برازش مدل، مدل پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار بود. شایستگی­های ارزش­آفرین، تعالی­گرا و پیشران با بار عاملی 97/0، 94/0 و 92/0 به ترتیب از بیشترین اثر تبیین­کنندگی در این الگو برخوردار بوده­اند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectشایستگی­ های­ مدیرانfa_IR
dc.subjectدانشگاه­ آیندهfa_IR
dc.subjectارزش ­آفرینfa_IR
dc.subjectتعالی­گ راfa_IR
dc.subjectپیشرانfa_IR
dc.titleشناسایی مولفه‌های شایستگی مدیران در دانشگاه آینده به منظور ارائه یک مدل مناسب برای دانشگاه-های آزاد اسلامی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی - دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue3
dc.citation.spage74
dc.citation.epage59
nlai.contributor.orcid0000-0002-5410-9197
nlai.contributor.orcid0000-0002-5410-9197


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد