| dc.contributor.author | شاه طالبی, بدری | fa_IR |
| dc.contributor.author | شاه طالبی, بدری | fa_IR |
| dc.contributor.author | یارمحمدیان, محمد حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:13:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:13:01Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:13:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:13:01Z | |
| dc.date.issued | 2018-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-06-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-03-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شاه طالبی, بدری, شاه طالبی, بدری, یارمحمدیان, محمد حسین. (1397). شناسایی مولفههای شایستگی مدیران در دانشگاه آینده به منظور ارائه یک مدل مناسب برای دانشگاه-های آزاد اسلامی ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی, 13(3), 74-59. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-1138 | |
| dc.identifier.uri | https://jmte.riau.ac.ir/article_1411.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236046 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفههای شایستگی مدیران در دانشگاه آینده به منظور ارائه یک مدل مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی ایران به روش آمیخته اکتشافی انجام شد. در فاز اول (کیفی) از تحلیل مضمون با رویکرد استقرایی استفاده شد. محیط پژوهش آن شامل منابع دسته اول بانکهای اطلاعاتی علمی معتبر در گسترة زمانی2000 تا 2017 در حوزه مطالعات شایستگیهای مدیران آینده بود. جهت جمعآوری مضامین اولیه، به روش نمونهگیری هدفمند ملاکمحور به روش متوالی تعداد 134 عنوان مقاله و کتاب داخلی-خارجی مورد مطالعه قرارگرفت که با این تعداد محقق به اشباع نظری رسید. پس از کدگذاری و دستهبندی 100 مضمون اولیه، روایی محتوایی آن به دو روش کیفی و کمی انجام شد. با استفاده از ضریب هولستی، پایایی مضامین 85/0 برآورد شد. شبکه مضامین مشتمل بر 3 مضمون فراگیر، 9 مضمون سازماندهنده و 29 مضمونپایه ترسیم گردید. در فازدوم (کمی)، محیط پژوهش شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاههای آزاد اسلامی جامع ایران، به تعداد 11554 نفر که با استفاده از فرمول کوکران 373 نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونهگیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزارپژوهش سیاهه 100 گویهای محقق ساخته بود و روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان تایید شد، روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی، و سنجش پایایی آن بااستفاده از آلفای کرونباخ انجام شد. مقادیر مربوط به برآورد ضریب آلفای کرونباخ برای مضامین بالاتر از 75/0 گزارش شدند که نشان دهنده همبستگی درونی بالا در معرفهای مضامین پایه است. با توجه به شاخصهای برازش مدل، مدل پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار بود. شایستگیهای ارزشآفرین، تعالیگرا و پیشران با بار عاملی 97/0، 94/0 و 92/0 به ترتیب از بیشترین اثر تبیینکنندگی در این الگو برخوردار بودهاند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of Modern Thoughts in Education | en_US |
| dc.subject | شایستگی های مدیران | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه آینده | fa_IR |
| dc.subject | ارزش آفرین | fa_IR |
| dc.subject | تعالیگ را | fa_IR |
| dc.subject | پیشران | fa_IR |
| dc.title | شناسایی مولفههای شایستگی مدیران در دانشگاه آینده به منظور ارائه یک مدل مناسب برای دانشگاه-های آزاد اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی - دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 74 | |
| dc.citation.epage | 59 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-5410-9197 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-5410-9197 | |