• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت حمل و نقل دریایی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت حمل و نقل دریایی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی در بندر شهید بهشتی

    (ندگان)پدیدآور
    توماج, یحییکرمی, کاوه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    329.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بازاریابی از مهم‌ترین فعالیت­هایی است که سازمان­های تجاری با آن مواجه هستند. بندر نیز همانند یک سازمان تجاری نیازمند جذب بیشتر کالا و مشتری است تا به‌وسیله آن به حفظ حیات خود بپردازد و بتواند خود را ارتقاء دهد و رشد نماید. به همین دلیل پرداختن به موضوع بازاریابی بنادر به‌خصوص در بنادر تازه تأسیس یا درحال‌توسعه نظیر بندر شهید بهشتی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق جهت بررسی چگونگی انجام بازاریابی بنادر، به شناسایی عناصر بازاریابی یا آمیخته بازاریابی پرداخته‌شده است. جهت تعیین اهمیت هر یک از این عناصر بازاریابی در بندر شهید بهشتی ابتدا زیرآمیخته­های بازاریابی در تحقیقات معتبر علمی شناسایی شد و برای بومی گزینی طبق شرایط بندر شهید بهشتی با روش دلفی هر یک از زیر آمیخته­ها به تأیید نخبگان رسید. نخبگان تحقیق سی نفر از جامعه مشتریان، کارمندان و صاحبان شرکت­های کشتیرانی انتخاب و به‌عنوان نمونة تحقیق در نظر گرفته شدند. سپس زیرآمیخته‌های تأییدشده توسط روش AHP وزن­دهی و اهمیت هر یک مشخص گردید. درنهایت عناصر قیمت، مکان و ترفیع به‌عنوان مهم‌ترین عناصر آمیخته بازاریابی بندر برای بندر شهید بهشتی در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد برای دست‌یابی به جذب حداکثری کالا به بندر شهید بهشتی باید بر روی عناصر آمیخته بازاریابی در بندر تمرکز کرد و با توجه به وزن‌های به‌دست‌آمده پس از تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق، آمیخته بازاریابی را در راستای جذب بیشتر کالا مدنظر قرارداد.
    کلید واژگان
    آمیخته بازاریابی بندر
    روش تحلیل سلسله مراتبی فرآیند (AHP)
    بندر شهید بهشتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    سازمان بنادرو دریانوردی
    سازمان پدید آورنده
    مدیریت بازرگانی دریایی، مدیریت، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی ، چابهار، ایران
    مدرس دانشگاه علمی کاربردی منطقه آزاد چابهار

    URI
    https://dx.doi.org/10.30474/jmti.2019.104356
    http://jmti.pmo.ir/article_104356.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235888

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب