• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت حمل و نقل دریایی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت حمل و نقل دریایی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی سطح آمادگی پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در ادارة بندر بوشهر

    (ندگان)پدیدآور
    جاویدی, آذرنوشاسماعیل پور, مجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    243.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاه مهمی در اهداف شرکت‌ها دارد. مدیران ارشد به‌درستی می‌دانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان بنگاه، در گرو جلب رضایت مشتریان است. این پژوهش درصدد است تا با توجه به تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد سازمانی، سطح آمادگی ادارة کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر را از نظر شاخص‌های ضروری پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری بررسی کند. روش پژوهش در این تحقیق، به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی ـ پیمایشی می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش شامل همۀ مدیران و کارکنان ادارة کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و بخش اداری دو شرکت تابعة آن می‌باشد. در این پژوهش تعداد 209 پرسشنامه به روش نمونه‌گیری توزیع و جمع‌آوری شد. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از آزمون‌های میانگین و تحلیل عاملی تأییدی، تجزیه و تحلیل گردید. به منظور سنجش آمادگی پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری، هفت شاخص شامل فرهنگ سازمانی، بهبود فرایندها، استراتژی، فناوری اطلاعات، ساختار ارتباطی، مدیریت دانش و کارکنان بررسی شد.. یافته‌های پژوهش نشان داد شش شاخص از هفت شاخص موردبررسی، سطح قابلِ‌قبولی برای پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری ندارند. شاخص بهبود فرایندها در حد قابل‌ِقبولی می‌باشد اما نیاز به بهبود دارد. در نهایت، با توجه به یافته‌های پژوهش، به مدیران سازمان در خصوص بهبود شاخص‌ها و آماده‌سازی برای پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری پیشنهادهایی ارائه شد.
    کلید واژگان
    مدیریت ارتباط با مشتری
    شاخص‌های پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری
    سنجش سطح آمادگی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    سازمان بنادرو دریانوردی
    سازمان پدید آورنده
    .
    .

    URI
    https://dx.doi.org/10.30474/jmti.2018.79615
    http://jmti.pmo.ir/article_79615.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235852

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب