• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت حمل و نقل دریایی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت حمل و نقل دریایی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر پیاده‌سازی سیستم‌ مدیریت‌کیفیت بر عملکرد کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی

    (ندگان)پدیدآور
    عباسیان‌فر, طیبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    198.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه در اکثر سازمان‌ها برای هدفمندکردن و هدایت فعالیت‌ها در زمینه‌های گوناگون از سیستم‌های مدیریتی استفاده می‌کنند. سیستم مدیریت کیفیت ایزو ٩٠٠١ تعیین‌کنندۀ ویژگی‌های فنی خاصی برای یک محصول نیست. این سیستم، کیفیت محصول را نتیجۀ کنترل و بازرسی صرف، حتی بازرسی صددرصد نمی‌داند. کیفیت در فرایند تولید و در تمامی بخش‌های یک سازمان از جمله بخش طراحی، تدارک، تولید، آموزش و امثال آن شکل می‌گیرد بنابراین مسئولیت مشترک تمامی کارکنان و بخش‌های سازمانی است. از طرف دیگر بازدهی و ارتقای عملکرد نیروی انسانی در سازمان‌ها به عنوان مهم‌ترین و باارزش‌ترین سرمایه، اثری به مراتب بیشتر از سایر عوامل، در موفقیت و بهره‌وری خواهد داشت. در این تحقیق که با هدف بررسی تأثیر پیاده‌سازی سیستم مدیریت­کیفیت بر عملکرد کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی    ‌ستاد مرکزی انجام شده است، از ۱۷۸ نفر از کارکنان این سازمان که در سطوح کارشناسی و بالاتر می‌باشند نظرخواهی شد و در نهایت تأثیر متقابل این دو مؤلفۀ اساسی بررسی شد. روایی ابزار با استفاده ازنظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ  و آزمون دو نسبت مورد تأیید قرار گرفت. داده­ها با استفاده از آزمون‌های کولموگروف ـ ‌اسمیرنوف، رگرسیون خطی، آمارۀ t و همبستگی پیرسون از طریق نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد کارکنان  این سازمان تأثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد مدیریت کیفیت با شاخص اعتبار بیشترین ارتباط و با توانایی کارکنان کمترین ارتباط را دارد.
    کلید واژگان
    سیستم مدیریت کیفیت
    عملکرد کارکنان
    ایزو9001

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    سازمان بنادرو دریانوردی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

    URI
    https://dx.doi.org/10.30474/jmti.2018.79608
    http://jmti.pmo.ir/article_79608.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235845

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب