| dc.contributor.author | داداشی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیخ الاسلامی, عبدالرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | بابایی تیرکلایی, عرفان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:12:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:12:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:12:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:12:14Z | |
| dc.date.issued | 2016-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-01-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-10-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | داداشی, علی, شیخ الاسلامی, عبدالرضا, بابایی تیرکلایی, عرفان. (1395). برنامهریزی تخصیص پهلوگاه در پایانه کانتینری بندر شهید رجایی. صنعت حمل و نقل دریایی, 2(1), 41-47. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://jmti.pmo.ir/article_56003.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235762 | |
| dc.description.abstract | پایانههای کانتینری مکانهایی هستند که در آن، محمولهها با استفاده از تجهیزات خاص از نقطهای به نقطهی دیگر منتقل میشوند. یکی از مهم<strong></strong>ترین مسائل در برنامه<strong></strong>ریزی عملیات ساحلی در پایانه<strong></strong>های کانتینری، مسئله برنامه<strong></strong>ریزی پهلوگاه است، طوریکه برنامه پهلودهی کشتیها تأثیر بسزایی در برنامههای جرثقیلها، محوطه، انبار و مسیریابی کامیونها دارد.<strong></strong> در این پژوهش یک مدل ریاضی خطی عدد صحیح مختلط بهمنظور برنامه<strong></strong>ریزی پهلوگاه با رویکرد مرکب و بازمان ورود دینامیک که قادر به برنامه<strong></strong>ریزی همزمان چند پایانه در یک بندر میباشد، پیشنهادشده است. برای ارزیابی مدل پیشنهادی ابتدا نتایج وضع موجود عملیات تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی با نتایج حاصل از مدل پیشنهادی مقایسه شده است. نتایج نشان دادهاند مدل پیشنهادی بهطور متوسط باعث کاهش 50 درصدی مقدار تأخیر خروج<strong></strong> کشتی<strong></strong>ها در بندر کانتینری میشود. بهمنظور ارزیابی مدل ارائهشده در این پژوهش، در یک آزمایش دیگر، به مقایسه این مدل با مدل گسسته پیشنهادی موجود در ادبیات موضوع پرداخته شده است. نتایج نشان دادهاند مدل پیشنهادی می<strong></strong>تواند مقدار تأخیر خروج کشتی<strong></strong>ها را به مقدار فراوانی در مقایسه با مدل گسسته مذکور کاهش دهد. درنتیجه بندر موردنظر می<strong></strong>تواند با افزایش جلب رضایت شرکت<strong></strong>های کشتیرانی در رقابت با بنادر نزدیک خود، موفق<strong></strong>تر عمل نموده و بهره<strong></strong>وری و سوددهی بالاتری داشته باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 786 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان بنادرو دریانوردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | صنعت حمل و نقل دریایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Maritime Transport Industry | en_US |
| dc.subject | حملونقل دریایی | fa_IR |
| dc.subject | برنامهریزی پهلوگاه | fa_IR |
| dc.subject | تخصیص پهلوگاه | fa_IR |
| dc.subject | پایانه کانتینری | fa_IR |
| dc.title | برنامهریزی تخصیص پهلوگاه در پایانه کانتینری بندر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش برنامه ریزی حمل ونقل، دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده مهندسی عمران، گروه برنامه ریزی حمل ونقل، دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه علوم و فنون مازندران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 41 | |
| dc.citation.epage | 47 | |