نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorداداشی, علیfa_IR
dc.contributor.authorشیخ الاسلامی, عبدالرضاfa_IR
dc.contributor.authorبابایی تیرکلایی, عرفانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:12:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:12:14Z
dc.date.available1399-07-09T03:12:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:12:14Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-02en_US
dc.date.submitted1394-10-12fa_IR
dc.identifier.citationداداشی, علی, شیخ الاسلامی, عبدالرضا, بابایی تیرکلایی, عرفان. (1395). برنامه‌ریزی تخصیص پهلوگاه در پایانه کانتینری بندر شهید رجایی. صنعت حمل و نقل دریایی, 2(1), 41-47.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jmti.pmo.ir/article_56003.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235762
dc.description.abstractپایانه‌های کانتینری مکان‌هایی هستند که در آن، محموله‌ها با استفاده از تجهیزات خاص از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر منتقل می‌شوند. یکی از مهم<strong>‌</strong>ترین مسائل در برنامه<strong>‌</strong>ریزی عملیات ساحلی در پایانه<strong>‌</strong>های کانتینری، مسئله برنامه<strong>‌</strong>ریزی پهلوگاه است، ‌طوری‌که برنامه پهلودهی کشتی‌ها تأثیر بسزایی در برنامه‌های جرثقیل‌ها، محوطه، انبار و مسیریابی کامیون‌ها دارد.<strong>‌</strong> در این پژوهش یک مدل ریاضی خطی عدد صحیح مختلط به‌منظور برنامه<strong>‌</strong>ریزی پهلوگاه با رویکرد مرکب و بازمان ورود دینامیک که قادر به برنامه<strong>‌</strong>ریزی هم‌زمان چند پایانه در یک بندر می‌باشد، پیشنهادشده است. برای ارزیابی مدل پیشنهادی ابتدا نتایج وضع موجود عملیات تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی با نتایج حاصل از مدل پیشنهادی مقایسه شده است. نتایج نشان داده‌اند مدل پیشنهادی به‌طور متوسط باعث کاهش 50 درصدی مقدار تأخیر خروج<strong>‌</strong> کشتی<strong>‌</strong>ها در بندر کانتینری می‌شود. به‌منظور ارزیابی مدل ارائه‌شده در این پژوهش، در یک آزمایش دیگر، به مقایسه این مدل با مدل گسسته پیشنهادی موجود در ادبیات موضوع پرداخته ‌شده است. نتایج نشان داده‌اند مدل پیشنهادی می<strong>‌</strong>تواند مقدار تأخیر خروج کشتی<strong>‌</strong>ها را به مقدار فراوانی در مقایسه با مدل گسسته مذکور کاهش دهد. درنتیجه بندر موردنظر می<strong>‌</strong>تواند با افزایش جلب رضایت شرکت<strong>‌</strong>های کشتیرانی در رقابت با بنادر نزدیک خود، موفق<strong>‌</strong>تر عمل نموده و بهره<strong>‌</strong>وری و سوددهی بالاتری داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent786
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان بنادرو دریانوردیfa_IR
dc.relation.ispartofصنعت حمل و نقل دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Maritime Transport Industryen_US
dc.subjectحملونقل دریاییfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزی پهلوگاهfa_IR
dc.subjectتخصیص پهلوگاهfa_IR
dc.subjectپایانه کانتینریfa_IR
dc.titleبرنامه‌ریزی تخصیص پهلوگاه در پایانه کانتینری بندر شهید رجاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش برنامه ریزی حمل ونقل، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی عمران، گروه برنامه ریزی حمل ونقل، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه علوم و فنون مازندرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage41
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد