• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه علوم اجتماعی
    • دوره 5, شماره 0
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه علوم اجتماعی
    • دوره 5, شماره 0
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحصیلات، رسانه‏ها و آگاهی‏ها

    (ندگان)پدیدآور
    نایبی, هوشنگدهقان, علی رضافر, سعید معید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    208.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله در پی پاسخ بدین پرسش است که آیا استفاده از رسانه‏های جمعی به ویژه تلویزیون که رسانه‏ای بسیار پرپوشش و سهل‏الوصول است می‏تواند شکاف آگاهی در میان گروه‏های دارای پایگاه اجتماعی اقتصادی متفاوت را کاهش دهد؟ طبق نظریه شکاف آگاهی، اقشار بالاتر سریع‏تر از اقشار پایین‏تر اطلاعات پخش‏شده از طریق رسانه‏های جمعی را کسب می‏کنند و شکاف آگاهی بین اقشار بالا و پایین کاهش نمی‏یابد. تحقیقات متعددی در کشورهای دیگر این نظریه و فرضیات آن را آزمون کرده‏اند اما در ایران تاکنون بدان پرداخته نشده است. به این منظور در اینجا فرضیه‏های آزمون‏پذیری از نظریه مذکور استنتاج شده است تا در پرتو داده‏های تجربی در ایران به سؤال فوق پاسخ داده شود.
    کلید واژگان
    شکاف آگاهی
    رسانه‏های جمعی
    تلویزیون
    تحصیلات
    پایگاه اجتماعی اقتصادی

    شماره نشریه
    0
    تاریخ نشر
    2008-07-22
    1387-05-01
    ناشر
    دانشکده علوم اجتماعی

    شاپا
    -
    URI
    https://jnoe.ut.ac.ir/article_19507.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/234104

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب