تحصیلات، رسانهها و آگاهیها
(ندگان)پدیدآور
نایبی, هوشنگدهقان, علی رضافر, سعید معیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله در پی پاسخ بدین پرسش است که آیا استفاده از رسانههای جمعی به ویژه تلویزیون که رسانهای بسیار پرپوشش و سهلالوصول است میتواند شکاف آگاهی در میان گروههای دارای پایگاه اجتماعی اقتصادی متفاوت را کاهش دهد؟ طبق نظریه شکاف آگاهی، اقشار بالاتر سریعتر از اقشار پایینتر اطلاعات پخششده از طریق رسانههای جمعی را کسب میکنند و شکاف آگاهی بین اقشار بالا و پایین کاهش نمییابد. تحقیقات متعددی در کشورهای دیگر این نظریه و فرضیات آن را آزمون کردهاند اما در ایران تاکنون بدان پرداخته نشده است. به این منظور در اینجا فرضیههای آزمونپذیری از نظریه مذکور استنتاج شده است تا در پرتو دادههای تجربی در ایران به سؤال فوق پاسخ داده شود.
کلید واژگان
شکاف آگاهیرسانههای جمعی
تلویزیون
تحصیلات
پایگاه اجتماعی اقتصادی
شماره نشریه
0تاریخ نشر
2008-07-221387-05-01




