بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه بوعلیسینا در سال تحصیلی 97-1396.
(ندگان)پدیدآور
هدایتی منظور, جوادمحمدیان شمیم, مجیدشریفی رهنمو, مجیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان میباشد که در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بوده و حجم جامعه موردنظر 7087 نفر میباشد. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است که از طریق نمونهگیری طبقهای نسبی 460 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و برای جمعآوری دادههای مورد نیاز از دو پرسشنامه استاندارد؛ آزمون مهارتهای ارتباطی و آزمون فرسودگی تحصیلی استفاده شده است. روایی پرسشنامهها روایی محتوایی میباشد و پایایی آنها با بهرهگیری از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 77/0و83/0 محاسبه شد. دادههای جمع آوری شده با استفاده از روشهای آمار استنباطی همچون آزمون t تک گروهی و آزمون ضریب همبستگی پیرسون در محیط نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شد. براساس نتایج حاصله از این پژوهش میانگین مهارتهای ارتباطی 62/2 و میانگین فرسودگی تحصیلی 42/1 میباشد که پژوهش حاضر نشان میدهد ارتباط معنی دار معکوسی بین مهارت ارتباطی و فرسودگی تحصیلی وجود داشت؛ به طوری که افرادی که مهارت ارتباطی بالاتری داشتند، فرسودگی تحصیلی کمتری را گزارش نمودند.
کلید واژگان
مهارت های ارتباطیفرسودگی تحصیلی
دانشجویان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان همدانسازمان پدید آورنده
برون سازمانیبرون سازمانی
برون سازمانی
شاپا
2383-354823833548




