دوره 27, شماره 27

 

ارسال های اخیر

  • روایت شناسی: موارد خاصی از بازاندیشی خویشتن زنانه در ایران 

    عبداللهیان, حمید؛ حمیدی, نفیسه؛ فرجی, مهدی (دانشکده علوم اجتماعی, 2006-03-21)
    مقاله حاضر تلاش می کند تا با تحلیل گروه های خاصی از زنان ایرانی‘ بازاندیشانه بودن زندگی مدرن و بازاندیش بودن کنشگران آن را با نگاه ویژه به بازاندیشی خویشتن به مثابه مصداق بازاندیشی زندگی مدرن و کنشگران آن به تصویر کشد. در ...

  • بررسی گفتمان های غالب در بحث جهانی شدن 

    توسلی, غلامعباس (دانشکده علوم اجتماعی, 2006-03-21)
    یکی از جدیدترین و در عین حال جدی ترین نظریه پردازی های امروزه بر دیدگاه های کلان جامعه شناسی سایه افکنده است‘ بحث ‹‹جهانی شدن›› است. این مفهوم که بیش از دو دهه از طرح آن نمی گذرد تا حدی به یکپارچه شدن جهانی‘ فشرده شدن ...

  • دلایل ناکامی نظام برنامه ریزی توسعه درایران عصر پهلوی دوم 

    طالب, مهدی؛ عنبری, موسی (دانشکده علوم اجتماعی, 2006-03-21)
    بیش از پنجاه سال است که از عمر نهاد برنامه ریزی در ایران می گذرد و دولت‘ هنچنان ان نهاد را مطمئن ترین راه توسعه و رشد اقتصادی کشور می داند. برنامه ریزی برای دولت‘ مهمترین عامل دلگرمی و امیدوارکننده ای بوده است تا کارگزاران ...

  • سوژه و قدرت: تحلیل چگونگی شکل گیری ذهنیت در مطالعات فرهنگی 

    ارمکی, تقی آزاد؛ رضایی, محمد (دانشکده علوم اجتماعی, 2006-03-21)
    رابطه سوژه و قدرت یکی از موضوعات محوری در مطالعات فرهنگی است. در سنت مطالعات فرهنگی‘ حداقل دو نوع نگاه به این رابطه دیده می شود: در رویکرد اول این رابطه جبری و یک سویه است. براساس این رویکرد‘ ذهنیت سوژه ها به نحوی موفق ...

  • فراتحلیل مطالعات رضایت شغلی در سازمان های آموزش بررسی و ترکیب نتایج پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های دولتی شهر تهران 

    ازکیا, دکتر مصطفی؛ توکلی, محمود (دانشکده علوم اجتماعی, 2006-03-21)
    مطالعه حاضر با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش های انجام شده در مورد رضایت شغلی کارکنان سازمان های آموزشی و با استفاده از روش اسنادی بر روی تعداد 44 پایان نامه کارشناسی ارشد در سطح دانشگاه های تهران‘ تربیت مدرس‘ شهید بهشتی‘ علامه ...

  • وضعیت اجتماع علمی در رشته علوم اجتماعی 

    راد, محمدامین قائمی (دانشکده علوم اجتماعی, 2006-03-21)
    در مورد وضعیت اجتماع علمی در رشته های مختلف‘ پژوهش های اندکی در ایران صورت گرفته است. اجتماعات علمی با ایجاد فضای هنجاری و تأمین کنترل اجتماعی در تکوین معرفتی و اصلاح فرایندهای آموزشی و پژوهشی نقش برجسته ای دارند. فقدان ...