اولویتبندی عوامل مؤثر بر استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی بانکها با استفاده از سیستم فازی
(ندگان)پدیدآور
مقدادیان, فتحیهلشکری, محمدداودی, سید علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه حاصل یک پژوهش کاربردی با هدف توصیف یک روش برای اولویتبندی عوامل مؤثر بر استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی بانکها تحت محیط فازی است. ازاینرو، مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP – Fuzzy پیشنهاد شده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی نمونهای متشکل از 50 نفر از مشتریان بانک سامان مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از AHP–Fuzzy عوامل به ترتیب اهمیت اولویتبندی شدهاند. عوامل تحقیق شامل 10 معیار اصلی پاسخگویی، کارایی، تحققپذیری، قابلیت اعتماد، محرمانه بودن، سودمندی دریافت شده، آسانی استفاده، نگرش رفتاری، نرمذهنی و کنترل رفتاری درک شده، است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که به ترتیب عوامل سودمندی دریافت شده، تحققپذیری، آسانی استفاده، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، محرمانه بودن، کارایی، نگرش رفتاری، نرمذهنی و نظارت رفتاری در استفاده مشتریان از خدمات الکترونیک بانکها تأثیرگذارند.
کلید واژگان
بانکداری الکترونیکAHP–Fuzzy
کیفیت خدمات
خدمات الکترونیکی
شماره نشریه
48تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
کارشناس دیوان محاسبات خراسان رضوی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و عضو گروه باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابورعضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور
عضو هیأت علمی گروه ریاضیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
شاپا
1735-210X2476-6453




