نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالهی, حسین رحمتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:59:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:59:19Z
dc.date.available1399-07-09T02:59:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:59:19Z
dc.date.issued2003-12-22en_US
dc.date.issued1382-10-01fa_IR
dc.identifier.citationالهی, حسین رحمت. (1382). مشروعیت حکومت از دیدگاه اسلام و ماکس وبر. مجله علمی "حقوق خصوصی", 1(5)fa_IR
dc.identifier.issn2008-840X
dc.identifier.issn2423-6209
dc.identifier.urihttps://jolt.ut.ac.ir/article_11391.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/231268
dc.description.abstractیک نظام حکومتی بر بستر باورها و زمینه های ذهنی حکومت شوندگان شکل می گیرد. شکل گیری یک حکومت، تشکیل معداله است که طرفین آن را حکومت کنندگان و حکومت شوندگان تشکیل می دهند. در این رابطه، حکومت نیاز به اعمال قدرت و اراده برای رسیدن به اهداف خود دارد. فرامین و نواحی حکومت زمانی از طرف مردم (حکومت شوندگان) پذیرفته می شود که آ نها به حقانیت یک نظام حکومتی باور داشته و اطاعت از آ ن را بر خود لازم ببینند. مشروعیت در معنای ناب و خالص, اعتقاد حکومت شوندگان به حقانیت حکومت کنندگان است. ماکس وبر در صورت بندی مشروعیت حکومت ها، سه نوع سیادت کاریزما (فره)، سنتی و عقلانی - قانونی را که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند مطرح می کند. این مقاله ضمن بررسی دیدگاه ماکس وبر درباره مشروعیت، دیدگاه اسلام را نیز در این باره از منظر اهل سنت ، شیعه مطرح ارائه می دهد.fa_IR
dc.format.extent993
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran, College of Farabien_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "حقوق خصوصی"fa_IR
dc.relation.ispartofPrivate Lawen_US
dc.subjectامامتfa_IR
dc.subjectحکومتfa_IR
dc.subjectخلافتfa_IR
dc.subjectسیادتfa_IR
dc.subjectقدرتfa_IR
dc.subjectمشروعیتfa_IR
dc.subjectولایتfa_IR
dc.titleمشروعیت حکومت از دیدگاه اسلام و ماکس وبرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue5


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد