نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمدرسی سریزدی, سیده جمیلهfa_IR
dc.contributor.authorعباس پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorسخدری, کمالfa_IR
dc.contributor.authorغیاثی ندوشن, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:58:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:58:35Z
dc.date.available1399-07-09T02:58:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:58:35Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-15en_US
dc.date.submitted1398-01-26fa_IR
dc.identifier.citationمدرسی سریزدی, سیده جمیله, عباس پور, عباس, سخدری, کمال, غیاثی ندوشن, سعید. (1399). شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر دانشگاه کارآفرین (با رویکرد فراترکیب). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 18(3), 425-456. doi: 10.22059/jomc.2019.277833.1007749fa_IR
dc.identifier.issn2423-6942
dc.identifier.issn2423-6934
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jomc.2019.277833.1007749
dc.identifier.urihttps://jomc.ut.ac.ir/article_73769.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/231010
dc.description.abstractاین تحقیق با هدف ارائة تصویری جامع از عوامل سازمانی مؤثر بر دانشگاه کارآفرین از طریق ترکیب تحقیقات پیشین انجام شد. روش پژوهشْ کیفی با رویکرد فراترکیب بود. بدین منظور پس از جست‌وجو در پایگاه‌های اطلاعاتی، در فاصلة زمانی 1998 تا 2017، تعداد 325 مقاله در حوزة دانشگاه کارآفرین ارزیابی و در نهایت 65 مقاله، که به صورت مستقیم موضوع دانشگاه کارآفرین را بررسی کرده بودند، به روش هدفمند، انتخاب و وارد مرحلة تحلیل شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش کدگذاری استفاده شد. پس از تحلیل یافته‌های محققان قبلی و ترکیب نتایج حاصله، تعداد 21 کد و 10 مفهوم و 5 مؤلفه شناسایی و اعتبار آن‌ها از طریق آزمون کاپای کافمن تأیید شد. سپس، میزان اهمیت و اولویت کدهای شناسایی‌شده با روش آنتروپی شانون تعیین شد. بر اساس یافته‌های تحقیق، کدهای رهبری قوی و همه‌جانبه و پشتیبان‌ـ ساختار منعطف و متمایزـ و روحیه و نگرش کارآفرینانة اعضا و فرهنگ سازمانی کارآفرینانه بیشترین ضریب اهمیت را در توسعة دانشگاه کارآفرین داشتند. در نهایت، پس از طی مراحل پژوهش، الگوی مؤلفه‌های سازمانی مؤثر بر دانشگاه کارآفرین ترسیم شد. نتایج‌ْ مؤید نقش رهبری و فرهنگ در تحول دانشگاه‌ها در جهت کارآفرینی بود. این پژوهش، با اتخاذ رویکردی جامع، بینش‌هایی ارزشمند در زمینة دانشگاه‌های کارآفرین ارائه می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent1075
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherCollege of Farabi, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"fa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Culture Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jomc.2019.277833.1007749
dc.subjectآنتروپی شانونfa_IR
dc.subjectدانشگاه کارآفرینfa_IR
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.subjectفراترکیبfa_IR
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectبررسی نحوه ارتباط دانشگاه و صنعتfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر دانشگاه کارآفرین (با رویکرد فراترکیب)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموختة دکترا، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue3
dc.citation.spage425
dc.citation.epage456


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد