بررسی آثار خودباوری و عزت نفس بر شکلگیری تصویرپردازی درکارکنان بانک سپه
(ندگان)پدیدآور
طهماسبی, رضاغفاری, حسنشبانی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
انسانها همیشه دوست دارند بدانند دیگران آنان را چگونه ارزیابی میکنند و در منظر دیگران چه جلوهای دارند. فراگردی که طی آن افراد میکوشند واکنش دیگران نسبت به افکارشان، یا تصویر خود در ذهن دیگران را پیگیری کنند و مثبت جلوه دهند، تصویرپردازی دیگران نامیده میشود. در این زمینه شخصیت افراد در بهکارگیری تصویرپردازی اهمیت زیادی دارد. عزت نفس و خودباوری دو بعد شخصیتیاند که نقش بسزایی در اجرای تصویرپردازی دیگران دارند. هدف تحقیق حاضر بررسی نقش این دو متغیر شخصیتی در بهکارگیری تصویرپردازی است. روش تحقیق کمی با بهکارگیری پرسشنامه است. جامعة آماری را کارکنان ستادی بانک سپه تشکیل میدهند. یافتههای تحقیق نشان میدهد عزت نفس رابطة مثبت معنادار با تصویرپردازی دارد در حالی که رابطة معنادار بین خودباوری و تصویرپردازی مشاهده نشد.
کلید واژگان
تصویرپردازیخودباوری
عزت نفس
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-10-231393-08-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهراندانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد کرمان
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران
شاپا
2423-69422423-6934




