• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و آزمون الگویی از نقش میانجی جهت گیری هدف یادگیری در سه سطح فردی، تیمی و سازمانی در رابطة بین رهبری تحولی و عملکرد انطباقی کارکنان یک سازمان خدماتی

    (ندگان)پدیدآور
    نعامی, عبدالزهراشمسی, مرجانخواجه, نجمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    708.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این تحقیق بررسی نقش میانجی جهت­گیری هدف یادگیری در سطوح فردی، تیمی و سازمانی در تبیین اثر رهبری تحولی بر عملکرد انطباقی بود. جامعة آماری تحقیق حاضر همة کارمندان یک سازمان خدماتی بودند. الگوی پیشنهادی در نمونه­ای 175 نفری از کارکنان که به روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند، آزمون شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. برای ارزیابی الگوی پیشنهادی و آزمون اثرهای واسطه­ای تحلیل معادلات ساختاری و روش بوت‌استراپ به‌کار گرفته شد. یافته­ها نشان داد الگوی پیشنهادی با داده­های تطابق و برازش واقعی داشتند. علاوه بر آن نتایج نشان داد جهت­گیری فردی و سازمانی میانجی‌های مناسبی در تبیین تأثیر رهبری تحولی بر عملکرد انطباقی محسوب می‌شوند. بر این اساس سازمان­ها باید شرایطی را برای تشویق رهبری تحولی و جهت‌گیری هدف یادگیری در سطوح مختلف سازمانی فراهم کنند.
    کلید واژگان
    رهبری تحولی
    جهت­ گیری هدف یادگیری
    عملکرد انطباقی
    مدیریت منابع انسانی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه روانشناسی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران ، اهواز ، ایران
    کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران ، اهواز، ایران
    کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران ، اهواز، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2016.57629
    https://jomc.ut.ac.ir/article_57629.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230843

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب