بررسی رابطه بین شهرت سازمانی با نگرشهای شغلی کارکنان شرکت ایران خودرو
(ندگان)پدیدآور
طالقانی, غلامنرگسیان, عباسغریبی, مجتبیکوشکی, علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
نگرشهای شغلی کارکنان در سازمان با ادراک و ذهنیت مشتریان نسبت به سازمان در ارتباط است. این نگرشهای شغلی، از پیامدهای تصویر مثبت مشتریان جامعه نسبت به یک سازمان است. بنابراین مهارتها، نگرشها و رفتارکارکنان در این زمینه حایز اهمیت میباشند.
شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از سازمانهایی که دارای شهرت و اعتبار بالایی در نزد مشتریان خود این شرکت است، باعث شده است که کارکنان در چنین سازمانی همواره در پی بروز نگرشهای مثبتی نظیر تقویت تعهد سازمانی و عجین شدن با کار باشند. در این مقاله تلاش میشود تا رابطه بین شهرت سازمانی با نگرشهای شغلی کارکنان شرکت ایران خودرو تبیین شود. روش انجام تحقیق به صورت پیمایشی و از نوع همبستگی مبتنی بر تحلیل رگرسیون است. یافتههای مقاله حاکی از آن است که بین شهرت سازمانی با تعهد سازمانی و عجین شدن با کار رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد. جامعه آماری نیز شامل کارکنان و مشتریان شرکت ایران خودرو میباشد.
کلید واژگان
تعهد سازمانیشهرت سازمانی
عجین شدن با کار.
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهراندانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2423-69422423-6934




